برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تاکید بر مجازات افراد متخلف و مداخله گران در قیمت سهام

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تاکید بر مجازات افراد متخلف و مداخله گران در قیمت سهام

ايسنا/سخنگوي کميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي از تاکيد اين کميسيون بر لزوم ارتقاي زيرساخت هاي بازار و سامانه‌هاي نظارتي به منظور کشف دستکاري قيمت ها و ضرورت مجازات افراد متخلف و مداخله گران در قيمت سهام خبر داد. 

علي خضريان با اشاره به نشست کميسيون اصل ۹۰ مجلس گفت: جلسه کميسيون اصل ۹۰ در ادامه بررسي طرز کار، برنامه و تصميم هاي بازار سرمايه با رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونان سازمان بورس و فرابورس برگزار شد.
وي افزود: در ابتداي جلسه تاکيد شد که مبناي کميسيون همکاري براي رفع مشکلات و چالش هاي بازار سهام و احقاق حقوق عامه سهامداران است؛ به همين دليل تلاش شده در سلسله جلسات کارشناسي که در کميته اقتصادي، فني و عمراني در کميسيون اصل ۹۰ برگزار مي شود کمکي به مديران و مسئولين اين مجموعه در بررسي طرز کارها و انجام پيشنهادات و موارد اين چنيني باشد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: در اين جلسه همچنين بر لزوم تلاش دولت و دستگاه هاي دولتي براي کاهش کسري بودجه دولتي تاکيد شد، همچنين بر عدم قيمت گذاري دستوري محصولات به خصوص محصولات و توليدات ناشران بازار سهام و محصولات عرضه شده در بورس کالا تاکيد شد.

خضريان همچنين گفت: يکي از مواردي که در جلسه به آن اشاره شد، ماليات ستاني از عوايد حاصل از فعاليت هاي غير مولد اقتصادي و هدايت منابع به سمت بازار سرمايه بود که قرار شد جزييات احصا شود تا در مجلس بتوانيم کمک کنيم بازار سرمايه به اين سمت سوق پيدا کند. همچنين نکاتي در خصوص مسائل و راهکارهاي ارتقاي بازار سرمايه از جمله توجه به تامين مالي بخش غير دولتي از حيث انتشار اوراق، توجه به شفافيت، نظارت و کارايي بازار سرمايه مطرح و قرار شد مسئولين سازمان بورس در اين حوزه ايده و طرح هاي خود را ارائه کنند.

وي در ادامه گفت: توسعه و افزايش تعداد صندوق هاي سرمايه گذاري بازار سهام از مواردي بود که به آن اشاره شد، همچنين کميسيون بر لزوم ارتقاي زيرساخت هاي بازار و سامانه هاي نظارتي به منظور کشف دستکاري قيمت ها تاکيد و خواستار مجازات افراد متخلف و مداخله گران در قيمت سهام شد. 
سخنگوي کميسيون اصل نود اضافه کرد: يکي از مورادي که به نظر مي رسد لازمه امر بازار سرمايه با توجه به افزاش حضور مردم در اين بازار است، تهيه بسته هاي آموزش براي عموم مردم با اولويت توليد محتواي مناسب براي اقشار مختلف اجتماعي در قالب هاي متنوع است مقرر شد اگر نياز به همراهي ساير نهادها و دستگاه ها از جمله سازمان صدا و سيما است، کميسيون اصل ۹۰ از ظرفيت قانوني خود براي برقراري ارتباطات بين مجموعه ها استفاده کند.

وي اضافه کرد: دهقان رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه اعلام کرد نقدها و نظرهايي که در کميسيون اصل ۹۰ پيرامون بازار سرمايه ارائه مي شود، حرف و نظر سازمان بورس است که بايد در برنامه هاي خود مدنظر قرار دهد، همچنين اعضاي کميسيون اصل ۹۰ بيان کردند که با نظارت بر اجراي برنامه هاي رئيس جديد سازمان بورس زمينه رسيدن رئيس سازمان به اهداف و برنامه هايش را فراهم مي کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره