برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن گفت: در خواست افزايش تسهيلات مسکن روستايي رابه هيئت دولت ارائه کرده ايم چرا که با افزايش نرخ تورم اين ميزان وام جوابگوي متقاضيان براي ساخت نيست.

حميدرضا سهرابي با بيان اينکه هدف گذاري هر ساله ما براي ساخت مسکن روستايي ۲۰۰ هزار واحد است، گفت: در سال ۹۹ هدف گذاري براي ساخت مسکن روستايي ۲۰۰ هزار واحد که از اين تعداد ۱۱۵ هزار واحد به بانک‌ها براي دريافت تسهيلات مسکن مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ هم طبق هرساله هدف گذاري براي ساخت ۲۰۰ هزار واحد صورت مي گيرد که اميدواريم به مرحله اجرايي و عملياتي برسد.

وي با بيان اينکه يکي از مهمترين اقدامات در سال آينده آن است که بتوانيم مبلغ تسهيلات مسکن روستايي را افزايش دهيم، اظهار کرد: با توجه به افزايش نرخ تورم تسهيلات ۴۰ ميليون توماني قرض الحسنه براي متقاضيان مسکن روستايي پاسخگو نيست و اميدواريم با پيگيري‌ها که انجام ميدهيم بتوانيم ميزان تسهيلات را درسال ۱۴۰۰ افزايش دهيم.

مدير کل مسکن روستايي بنياد مسکن با اشاره به اينکه در سال گذشته نرخ تسهيلات مسکن روستايي از ۴۰ ميليون تومان به ۵۰ ميليون تومان افزايش يافته بود، گفت: ۳۰ ميليون تومان کمک بلا عوض به خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد وبهزيستي هم پرداخت مي‌شود.

سهرابي با بيان اينکه افزايش چشمگير قيمت مصالح ساختماني از جمله فولاد و سيمان يکي از مهم‌ترين عوامل تاثير گذار در کند شدن ساخت مسکن روستايي به شمار مي‌رود، افزود: در طرح بنياد مسکن در ساخت مسکن روستايي نقشه و طراحي ساختمان رايگان است، اما با اين وجود رشد چشمگير قيمت مصالح ساختماني باعث شده متقاضيان انگيزه‌اي براي اجراي شدن آن‌ها نداشته باشند.

او در ادامه به ساخت مسکن روستايي براي خانواده‌هاي دو معلول هم اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستايي براي خانواده‌هاي دو معلول ساخته شده و تا پايان سال هيچ خانواده دو معلول نخواهد بود که واحد مسکوني نداشته باشد مگر آنکه به تازگي صاحب فرزند معلول شده باشد و يا در اين طرح ثبت نام نکرده باشد.

سهرابي در ادامه به اتمام پروژه‌هاي مسکوني و ساختمان‌هاي که به دليل حوادث ناشي از سيل و زلزله دچار آسيب شدند که درسال ۱۴۰۰ به اتمام مي‌رسد.

وي اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين اولويت‌ها در بنياد مسکن اتمام واحد‌هاي خسارت ديده است که خوشبتانه تاکنون بخش عمده‌اي از اين واحد‌ها که به دليل سيل و زلزله در بوشهر و آذربايجان غربي خسارت ديده بود بازسازي شده است.

مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن تاکيد کرد: براي ساخت واحدهاي مسکن روستايي  سيمان رايگان آن توسط بنياد مستضعفان تامين مي شود که اين خود نقش بسيار موثري در تسريع اجرا و ساخت اين واحدها دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره