برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

خبر جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
 خبر جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تجارت نيوز/در آخرين روزهاي سال ۹۹، مبلغي به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز و اعلام شد اين مبلغ علي‌الحساب همسان‌سازي حقوق بازنشستگان است. حالا خبر رسيده که احتمالا بازنشستگان تامين اجتماعي در فروردين ماه هم وبايد منتظر واريز جديد باشند.

بررسي‌ها و پيگيري‌هاي تجارت‌نيوز نشان مي‌دهد در فروردين ماه مبلغ ديگري به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز مي‌شود که بخش دوم همسان‌سازي حقوق آنان است.
اين واريزي جديد نيز مانند واريزي پيشين، تا سقف يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان است و احتمالا در فروردين ماه به حساب بازنشستگان تامين اجتماعي واريز مي‌شود. اگرچه هنوز تاريخ دقيق اين واريز مشخص نيست.
در آخرين روزهاي سال ۹۹ مبلغي به عنوان علي‌الحساب براي بازنشستگان تامين اجتماعي واريز و اعلام شد که اين واريزي مربوط به همسان‌سازي حقوق بازنشستگان است اما کل آن در يک مرحله واريز نشد.
اکنون بازنشستگان تامين اجتماعي بايد منتظر واريز دومين مرحله آن در روزهاي آينده باشند.


پيش از اين هم مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي گفته بود مقدمات مرحله دوم متناسب‌سازي حقوق بازنشستگان در ۱۰ روزه‌ ابتداي فروردين و يا در نهايت دو هفته ابتدايي با برگزاري جلسه با کانون عالي بازنشستگان نهايي مي‌شود. با اين شرايط بازنشستگان از ۱۹ فروردين که حقوق‌شان را دريافت مي‌کنند، دو مسئله از جمله افزايش سنواتي براساس ماده ۹۶ و مرحله دوم متناسب‌سازي اِعمال مي‌شود.

محمد باقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه بودجه کشور هم با اشاره به پرداخت يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان علي‌الحساب به بازنشستگان در ۲۹ اسفند، گفت: همسان‌سازي حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar