برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

صعود قیمت نفت با مسدود شدن کانال سوئز

منبع
تسنيم
بروزرسانی
صعود قیمت نفت با مسدود شدن کانال سوئز

تسنيم/ قيمت هر بشکه نفت برنت درياي شمال پس از کاهش ۳.۸ درصدي در روز پنجشنبه، در پايان معاملات جمعه با ۲ دلار و ۶۲ سنت معادل ۴.۲ درصد افزايش به ۶۴ دلار و ۵۷ سنت رسيد.

به گزارش رويترز، به دنبال نگراني ها از عرضه جهاني نفت و احتمال اختلال در توليد فرآورده هاي نفتي و در حالي که متخصصان در تلاش براي رهاسازي يک کشتي کانتينري بزرگ هستند که کانال سوئز را بند آورده است، قيمت نفت روز جمعه شاهد جهش 4 درصدي بود.
اين در حالي است که در جلسه قبل و به دنبال نگراني ها از موج جديد قرنطينه در اروپا که مي تواند بر ميزان تقاضا تاثير بگذارد قيمت نفت شاهد کاهش قابل توجهي بود.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت برنت درياي شمال پس از کاهش 3.8 درصدي در روز پنجشنبه، در پايان معاملات ديروز با 2 دلار و 62 سنت معادل 4.2 درصد افزايش به 64 دلار و 57 سنت رسيد. قيمت نفت وست تگزاس اينترمدييت آمريکا هم که روز پنجشنبه 4.3 درصد افت کرده بود، در پايان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 41 سنت معادل 4.1 درصد افزايش به 60 دلار و 97 سنت رسيد. در اين هفته نفت برنت .01 درصد افزايش داشت در حالي که نفت خام آمريکا براي سومين هفته متوالي شاهد افت 0.7 درصدي بود.
طي هفته اخير معاملات نفتي وضعيت پرنوساني داشت، زيرا تجار در حال ارزيابي تاثير بسته شدن کانال سوئز از يک سو و موج جديد قرنطينه در کشورهاي اروپايي از سوي ديگر بودند.
پائولا رودريگز معاون موسسه ريستاد انرژي در امور بازار نفت گفت: «امروز بازار دوباره شاهد افزايش بوده، زيرا تجار به اين نتيجه رسيده اند که موضوع کانال سوئز و تاثير آن بر جريان عرضه نفت در حال جدي شدن است.»
پس از به نتيجه نرسيدن تلاش هاي اوليه، مسئولان کانال روز جمعه تلاش هاي خود براي آزاد سازي کشتي گرفتار شده را افزايش دادند. تلاش ها براي رها سازي اين کشتي غول پيکر ممکن است هفته هاي به طول بيانجامد و وضعيت ناپايدار آب و هوا ممکن است اين تلاش ها را با دشواري مواجه سازد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره