برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وام 300 میلیونی ساخت مسکن در راه است

منبع
فارس
بروزرسانی
وام 300 میلیونی ساخت مسکن در راه است

فارس/معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: پيگيري از بانک مرکزي به منظور تخصيص سهميه هر بانک براي پرداخت 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات به 1.2 ميليون متقاضي واجد شرايط در دستور کار وزارت راه و شهرسازي است.


محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه 1400 و هدايت 360 هزار ميليارد تومان از منابع داخلي بانکي به حوزه ساخت مسکن، گفت: در شرايط کنوني پيگيري از بانک مرکزي به منظور تخصيص سهميه هر بانک براي پرداخت 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات به 1.2 ميليون متقاضي واجد شرايط در دستور کار وزارت راه و شهرسازي است.

*مکاتبه وزارت راه و شهرسازي با بانکي مرکزي به منظور پيگيري تسهيلات 300 ميليوني ساخت مسکن
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در بيان اين نکته که طبق قانون بانک مرکزي تا انتهاي فروردين ماه بايد سهميه هر بانک براي پرداخت 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات ساخت مسکن را مشخص و روند پرداخت را به صورت برخط گزارش دهد، تاکيد کرد: وزارت راه و شهرسازي اين بحث را در قالب مکاتبه‌اي به بانک مرکزي ارسال مي‌کند تا شاهد اجراي دقيق قانون بودجه باشيم.
وي در تشريح تبصره 18 قانون بودجه، افزود: براساس اين تبصره، در سال 1400،مبلغ 360 هزار ميليارد تومان از منابع داخلي بانکي در قالب تسهيلات پرداختي براي ساخت در مجموع 1.2 ميليون واحد مسکوني شهري و روستايي در قالب تسهيلات 300 ميليون توماني به متقاضيان واجد شرايط ارائه خواهد شد.

*وزارت راه و شهرسازي آمادگي تامين زمين و معرفي 1.2 ميليون متقاضي واجد شرايط را دارد
محمودزاده در پاسخ به اين سوال که آيا وزرات راه و شهرسازي امکان تامين زمين و همچنين معرفي افراد واجد شرايط براي استفاده از 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي به منظور ساخت مسکن را دارد يا خير؟ گفت: به طور کلي بايد گفت، اين آمادگي در وزارت راه و شهرسازي وجود دارد و برنامه ريزي براي تامين زمين 5 ميليون واحد مسکوني در سطح کشور انجام شده است و از نظر آمادگي و اقدام مشکلي براي ساخت 1.2 ميليون واحد مسکوني در سال 1400 وجود ندارد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي ضمن تاکيد بر اينکه تامين منابع مالي روند ساخت مسکن را تسهيل خواهد کرد، گفت: در قانون ذکر شده، الويت ساخت واحدهاي مسکوني با بافت‌هاي فرسوده است که نيازي به تامين زمين و زيرساخت‌هاي مورد نياز ندارد و منابع مالي 360 هزار ميليارد توماني ساخت مسکن مي‌‌تواند به ارتقاي اين بافت کمک شاياني کند.

محمود زاده در پايان گفت: در مجموع مشکل خاصي از سوي وزارت راه و شهرسازي به منظور جهش توليد مسکن وجود ندارد، چون برنامه‌ريزي‌هاي آن لازم براي تامين زمين و ثبت نام متقاضيان واجد شرايط از پيش انجام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره