نماد آخرین خبر

رشد بیت کوین به نفع چینی ها تمام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
رشد بیت کوین به نفع چینی ها تمام شد

فارس/ رئيس سازمان تحقيقات بانک مرکزي چين مي گويد، تقاضا براي يوآن ديجيتال بسيار قوي است و به نظر مي رسد، افزايش قيمت بيت کوين يکي از دلايل اين مسئله است.

به نقل از CNBC، وانگ شين، رئيس سازمان تحقيات بانک مرکزي چين مي‌گويد: افزايش اخير قيمت بيت کوين در بازار جهاني يکي از دلايل شکل گرفتن تقاضاي قوي براي يوآن ديجيتال در بازار است.

وانگ مي گويد تقاضا براي يوآن ديجيتال در بازار بسيار قوي است و همه افراد با دقت پيگير روند عرضه اين ارز مجازي هستند.

وي ادامه داد: از يک طرف اين مسئله به روي آوردن روز افزون بانک هاي مرکزي در کشورهاي جهان براي ايجاد ارزهاي ديجيتال ملي خود است و از طرف ديگر ممکن است در پي افزايش قابل توجه قيمت بيت کوين در بازار جهاني شاهد چنين اتفاقي هستيم.

در حالي چين از سال 2014 در حال کار مطالعاتي روي يوآن ديجيتال است که با هر گونه فعاليت مرتبط با بيت کوين در اين کشور به شدت برخورد مي‌شود.

بر اساس قوانين مقابله با کلاهبرداري و پولشويي در چين، از سال 2017 معاملات بيت کوين و ارزهاي مجازي در چين ممنوع شده و 100 کارگزاري بزرگ در اين کشور نيز تعطيل شده‌اند.

بانک مرکزي چين استفاده از يوآن ديجيتال را به صورت آزمايشي آغاز کرده و قصد دارد، در زمان برگزاري المپيک زمستاني سال 2022 در اين کشور آن را به صورت رسمي عرضه کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره