نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

حباب سکه ۳۵۰ هزار تومان شد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
حباب سکه ۳۵۰ هزار تومان شد

خبرآنلاين/ نايب رييس اتحاديه طلا و جواهر گفت: در ۲ روز اخير و در بازار داد و ستدي مشاهده نمي شود و شاهد کاهش تقاضا در بازار هستيم به همين علت حباب سکه طي اين ۲ روز ۲۰۰ هزار تومان کاهش يافته و به ۳۵۰ هزار تومان رسيده است.

از روز گذشته و همزمان با پايان تعطيلات نوروزي و همچنين آغاز رسمي فعاليت هاي اقتصادي، نرخ ها در بازار سکه و طلا با نوسانات همراه شد و مسير کاهش قيمت ها را طي کرد.

در هفته نخست سال ۱۴۰۰ قيمت انواع سکه و طلا در بازار همانند آخرين روزهاي سال ۹۹ بود اين در حالي است که از ديروز و با آغاز رسمي کار در بازار، نرخ ها روند کاهشي طي کرده است.

روز گذشته سکه از کانال ۱۱ ميليون تومان عقب نشيني کرد البته امروز با وجود کاهش نرخ ارز، روند قيمت ها در بازار فلزات گرانبها نسبت به ديروز افزايشي شده است.

تاثير نرخ ارز بر نوسان قيمت سکه و طلا
نايب رييس اتحاديه طلا و جواهر درباره نوسانات نرخ ها در بازار فلزات گرانبها به خبرآنلاين گفت: نوسانات بازار فلزات گرانبها شديد نبوده بلکه اين نوسانات طبيعي است زيرا در ماه پاياني سال ۹۹ شاهد نوسان زيادي در بازار نبوديم.

محمد کشتي آراي افزود: در اسفند ۹۹، قيمت انس جهاني و همچنين نرخ ارز، ثبات نسبي داشت ولي در هفته نخست سال ۱۴۰۰، قيمت ها همانند سال گذشته بود اما پس از اتمام تعطيلات نوروزي و بازگشايي بازارها، صحبتهاي سياسي و همچنين اتفاقات پيش رو مانند نشست هاي برجام و وصول قسمتي از منابع مالي بلوکه شده ايران در ساير کشورها باعث شد تا نرخ ارز از روز گذشته تا کنون به طور متوسط ۱۰۵۰ تومان کاهش يابد.

کاهش ۵۰۰ هزار توماني قيمت سکه
وي ادامه داد: کاهش ۱۰۵۰ تومان نرخ ارز تاثير عمده اي در کاهش قيمت سکه و طلا در بازار داخلي داشته است به طوري که از نخستين ساعات کاري روز گذشته تا نيمه امروز ، از قيمت هر سکه در بازار ۵۰۰ هزار تومان کاسته شده است.

اين فعال بازار بازار طلا و جواهر خاطرنشان کرد: علت اصلي کاهش نرخ سکه و طلا در بازار داخلي، افت قيمت ارز است اين در حالي است که در روزهاي پاياني سال ۹۹ هر انس طلاي در محدوده ۱۷۳۰ دلار بود و ديروز و امروز نيز اين نرخ تقريبا ثابت مانده بنابراين بايد گفت قيمت طلاي جهاني ثابت مانده و نوسانات بازار تحت تاثير کاهش نرخ ارز و دلار رخ داده است.

حباب سکه ۳۵۰ هزار تومان شد
کشتي آراي گفت: در ۲ روز اخير و در بازار داد و ستدي مشاهده نمي شود و شاهد کاهش تقاضا در بازار هستيم به همين علت حباب سکه طي اين ۲ روز ۲۰۰ هزار تومان کاهش يافته و به ۳۵۰ هزار تومان رسيده در حالي که در روزهاي گذشته و به ويژه روزهاي پاياني سال ۹۹ حباب سکه حدود ۶۰۰ هزار تومان بود.

کشتي آراي تصريح کرد: در آخرين روز سال ۹۹ حباب سکه به حدود ۶۵۰ هزار تومان رسيد اما در۲ هفته نخست سال ۱۴۰۰ بخشي از حبابي که ايجاد شده بود، تخليه شد و از بين رفت و اکنون اين حباب به ۳۵۰ هزار تومان رسيده است.


وي تاکيد کرد: در مجموع علت اصلي کاهش نرخ ها در بازار فلزات گرانبها را بايد افت قيمت ارز و حباب سکه دانست.

نايب رييس اتحاديه طلا و جواهر درباره روند افزايشي نرخ ها در اين بازار در طول امروز اظهار کرد: روز گذشته شوک قيمتي اتفاق افتاد و باعث شد حباب سکه کاهش يابد، اين در حالي است که بعد از شوک و چند نوسان، قيمت ها در مرحله اي به تعادل مي رسند امروز نرخ ها به نقطه تعادل رسيده است و اکنون شاهد ثبات نرخ ها در بازار هستيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره