نماد آخرین خبر

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶ فروردین

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۶ فروردین

اقتصاد آنلاين/ دلار که تا معاملات صبح امروز با رسيدن به قيمت ۲۴۶۰۰تومان همچنان به مسير کاهشي خود ادامه داده بود، از ميانه روز با تغيير انتظار معامله‌گران در نتيجه تشديد جوسازي‌ها درمورد آينده برجام پا در مسير افزايشي گذاشت و به اين ترتيب تا زمان انتشار اين خبر قيمت آن به ۲۵هزار تومان در بازار نقدي و ۲۴۹۵۰تومان در معاملات پشت‌خطي رسيد.

درحاليکه برجام هنوز تعيين تکليف نشده و صرفا اخبار ضد و نقيضي درمورد اين مسئله مهم سياسي منتشر مي‌شود اما نرخ ارز حدود سه ماه است که بر پايه اخبار و اظهارات مسئولان دچار نوسان شديدي شده و حالا در اولين روزهاي سال جديد با داغ شدن دوباره اين مسئله، قيمت دلار رفت‌وبرگشت‌هاي زيادي را تجربه مي‌کند به طوريکه از هفته گذشته نرخ آن از مرز ۲۶هزار به ۲۴۵۰۰تومان سقوط کرده است.

دو روز پيش اخباري از گفت‌و‌گوي مجازي ايران و کشورهاي اروپايي عضو برجام منتشر شد که بر اساس آن قرار است ايران و آمريکا به صورت هم زمان براي اجراي تعهدات برجامي گام بردارند، اين درحاليست که همچنان مقامات دو کشور درمورد چگونگي حل اين مسئله کشمکش‌ دارند.

مقامات ايران به بازگشت آمريکا به برجام بدون پيش‌شرط و آمريکايي‌ها به برداشت گام اول از سوي ايران در رفع تعهدات پافشاري دارند؛ در نهايت اين مذاکره به نشستي در روز سه‌شنبه در وين موکول شده و سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا موضوع اصلي گفت‌و‌گو در وين را گام‌هاي هسته‌اي ايران براي بازگشتن به تعهدهاي برجامي اعلام کرده است.

انتشار اين خبر باعث شد قيمت دلار در معاملات روز شنبه از مرز ۲۶هزار به ۲۴۷۰۰تومان کاهش يابد و انتظار مي‌رفت اين روند تا اواسط هفته ادامه يابد، اما درحاليکه دلار بازار امروز را با قيمت ۲۴۶۰۰تومان آغاز کرد اما در ادامه روز با تشديد جوسازي پيرامون برجام و افزايش حجم خريد نرخ اين ارز در بازار نقدي ابتدا به ۲۴۷۰۰ و سپس به ۲۵هزار تومان رسيد.

سيگنال بازار پشت‌خطي به نقدي
اما با تغيير انتظارات، سرعت رشد قيمت دلار در معاملات پشت‌خطي بالا رفته به طوريکه قيمت دلار فردايي تا ۲۵۱۰۰تومان پيش رفته که طبق تحليل‌هاي فني، اين نرخ بالاتر از سطح مقاومتي ۲۴۹۰۰تومان است و چنانچه فردا بازار نقدي کار خود را با اين قيمت آغاز کند، در صورت ثبات در اين قيمت، مقصدي بعدي دلار سطح ۲۵۲۰۰تومان خواهد بود.

در اين ميان خبرهايي هم درمورد بررسي اف‌اي‌تي‌اف به گوش رسيده و برخي منابع اظهار کرده‌اند که قرار است دوباره با پيگيري‌هاي دولت لوايح اف‌اي‌تي‌اف در مجمع تشخيص مصلحت نظام مجدد بررسي شود؛ بر اين اساس چنانچه اف‌اي‌تي‌اف تصويب شود احتمال توافق با غرب افزايش و قيمت دلار کاهش خواهد يافت و درصورت انتشار اخبار منفي در اين باره دلار به رقم‌هاي بالاتري صعود خواهد کرد.

دلار دنباله‌رو درهم
گفتني است که علاوه بر تاثير اخبار برجام و اف‌اي‌تي‌اف بر قيمت دلار، يکي ديگر از عواملي که بر رشد نرخ ارز در بازار امروز نقش داشته افزايش قيمت درهم از ۶۷۸۰ به ۶۸۲۰تومان بود که با ادامه اين روند احتمال صعود قيمت دلار هم بيشتر خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره