نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

عرضه مرغ بسته‌بندی در فروشگاه‌ها ممنوع شد

منبع
مهر
بروزرسانی
عرضه مرغ بسته‌بندی در فروشگاه‌ها ممنوع شد

مهر/ وزير جهاد کشاورزي گفت: با تصويب قرارگاه ساماندهي بازار مرغ، عرضه مرغ بسته‌بندي شده در فروشگاه‌ها ممنوع شد.

کاظم خاوازي، وزير جهاد کشاورزي در حاشيه نشست قرارگاه ساماندهي بازار مرغ درباره علت ايجاد صفوف فروش مرغ گفت: فروشگاه‌ها، مرغ را با قيمت گران به دهک‌هاي پايين مي‌فروختند و آنها نيز به ميادين ميوه و تره‌بار مراجعه مي‌کردند. تعداد دکه‌هاي فروش مرغ در ميادين ميوه و تره‌بار کم بود و در نتيجه صف فروش مرغ ايجاد مي‌شد. اين در حالي است که مرغ در بازار به اندازه کافي وجود داشت اما نظام توزيع مناسب نبود.

وي با بيان اينکه مرغ را به صورت انبوه وارد بازار مي‌کنيم، گفت: با اين حال وزارت اطلاعات به کمک ما آمد و در حال پايش اين موضوع هستيم تا آرامش بر بازار حاکم شود.

وزير جهاد کشاورزي درباره آخرين مصوبه قرارگاه ساماندهي بازار مرغ گفت: با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته‌بندي مرغ در قالب توزيع‌هاي بزرگ را که در فروشگاه‌هاي بزرگ عرضه مي‌شود را ممنوع کرده‌ايم تا مرغ در دسترس مردم قرار گيرد.

خاوازي افزود: اين واحدهاي بسته‌بندي مرغ در هر شيفت کاري، ۳۶۵ تن مرغ را بسته‌بندي مي‌کردند در حالي که سه شيفته در حال کار بودند البته فکر اشتغال نيروهاي اين واحدها هستيم اما به هر حال عرضه مرغ بسته‌بندي شده، مرغ را از دسترس مردم خارج مي‌کرد.

وي درباره افزايش قيمت مرغ تصريح کرد: عليرغم مخالفت رئيس‌جمهور، تعداد زيادي از توليدکنندگان خواهان تغيير قيمت مرغ بودند و ما از مهرماه گذشته تاکنون قميت جديدي براي مرغ تعيين نکرده بوديم اين در حالي است که نرخ نهاده‌هاي دامي افزايش يافته بود از همين رو نرخ رسمي مرغ افزايش يافت.

وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: همه تصور مي‌کردند با توجه به اينکه توليد کنندگان، نهاده را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني مي‌گيرند لذا نرخ توليد بالا نيست اما ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني تنها ۴۰ درصد هزينه توليد کنندگان مرغ را پوشش مي‌دهد.

خاوازي افزود: مرغي که امروز در بازار مي‌بينيم حاصل برنامه‌ريزي يک تا يک سال و نيم قبل است و حلقه‌هاي توليد زياد در اين مسير وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: علي‌رغم تحريم‌ها، در ۵ ماه گذشته تمام اجزاي تشکيل دهنده حلقه توليد مرغ، نهاده‌هاي خود را تحويل گرفته‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره