نماد آخرین خبر

افزایش بی‌سابقه صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا

منبع
مهر
بروزرسانی
افزایش بی‌سابقه صادرات ال‌ان‌جی آمریکا به آسیا

مهر/ صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به آسيا به‌طور بي‌سابقه‌اي افزايش يافته است.

به نقل از اويل پرايس، آمريکا از پاييز سال ۲۰۲۰ صادرات گاز طبيعي مايع‌شده (ال‌ان‌جي) خود به آسيا را به مقدار قابل توجهي افزايش داده، به‌طوري که صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به بزرگ‌ترين واردکننده ال‌ان‌جي جهان در هفته‌هاي اخير به رقم بي‌سابقه‌اي رسيده و برتري قطر در صادرات به آسيا را به چالش کشيده است.

برودت بيش از حد معمول هواي زمستان در شمال آسيا - که سه واردکننده بزرگ ال‌ان‌جي جهان يعني ژاپن، چين و کره جنوبي در آن واقع شده‌اند - سبب افزايش تقاضاي گاز در ماه‌هاي اخير شد، اين در حالي است که روند بهبود فعاليت‌هاي صنعتي پس از قرنطينه‌هاي مربوط به همه‌گيري کرونا، به بالا بردن تقاضا کمک کرد.

براساس برآورد مؤسسه رفينيتيو، صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به سه واردکننده عمده آسيايي آن در فوريه ۲۰۲۱ به ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار تن رسيد که ۲.۵ برابر بالاترين رقم صادرات ماهانه پيشين به اين کشورها بود.

صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به آسيا سال گذشته ميلادي هم در مقايسه با سال ۲۰۱۹ و با وجود همه‌گيري کرونا و ضعف تقاضا در بهار و تابستان افزايش يافته بود، اين در حالي است که صادرات آمريکا و حجم مايع‌سازي اين کشور در اين بازه زماني بسيار اندک بود.

گزارش ماه گذشته اداره اطلاعات انرژي آمريکا (EIA) نشان داد مجموع صادرات اين کشور در سال ۲۰۲۰، ۳۲ درصد افزايش يافته است.

بر اساس اين گزارش صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به آسيا در سال ۲۰۲۰، ۶۷ درصد افزايش يافت و مجموع صادرات ال‌ان‌جي آمريکا به آسيا در اين سال ۳ ميليارد و ۱۰۰ ميليون فوت مکعب در روز - معادل نيمي از کل صادرات ال‌ان‌جي اين کشور - بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره