نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

افزایش ۲۵ درصدی تولید مرغ؛ بازار مرغ به زودی به آرامش می‌رسد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افزایش ۲۵ درصدی تولید مرغ؛ بازار مرغ به زودی به آرامش می‌رسد

باشگاه خبرنگاران/ مشاور اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: با توجه به عرضه حدود ۱۴۰۰ تن مرغ در تهران و تامين از استان هاي ديگر به زودي بازار مرغ به آرامش مي‌رسد.

محمد علي کمالي سروستاني مشاور اتحاديه مرغداران گوشتي از آرامش حاکم بر بازار مرغ خبر داد و گفت: پيرو تصميم اخير قرارگاه ساماندهي مرغ مبني بر اصلاح قيمت مصوب، آرامشي در سطح توليد و بازار ايجاد شده است.

وي افزود: بنابر برنامه ريزي صورت گرفته از استان هاي شمالي حدود ۱۴۰۰ تن مرغ به استان تهران ارسال شد که با اين وجود بازار بهمن و پيروزي از مرغ اشباع شد و اين جريان همواره ادامه دارد.

کمالي سروستاني ادامه داد: با استمرار روند افزايش عرضه  صف دريافت مرغ و نابه ساماني بازار از بين مي رود.

اين مقام مسئول افزايش ميزان جوجه ريزي و سن کشتار از ۴۵ به ۵۰ روز را يکي ديگر از عوامل موثر در آرامش بازار مرغ برشمرد و گفت: با افزايش سن کشتار، حداقل ۲۵ درصد گوشت مرغ بيشتري توليد مي شود که با اين وجود ميزان عرضه فراتر از نياز خواهد بود، از اين رو به مردم اطمينان مي دهم که جاي هيچ گونه نگراني مبني بر کمبود در توليد يا عرضه مرغ وجود ندارد.

وي با بيان اينکه مرغداران به امر توليد دلگرم شدند، گفت: با اصلاح قيمت مصوب و اعلام نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان براي هر کيلو مرغ زنده و ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان براي مرغ گرم، فاصله قيمت نرخ دولتي با بازار آزاد کم شده و طي روزهاي آتي از بين مي رود، ضمن آنکه با افزايش توليد بيش از نياز کشور، تمامي مشکلات قبلي در خصوص بازار مرغ مرتفع مي شود.

مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي با اشاره به اينکه مشکلي در تامين ذرت و کنجاله سويا وجود ندارد، بيان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد کنجاله و ذرت مورد نياز با نرخ مصوب تامين مي شود، حتي در دوران تعطيلات هم تمامي نهاده مورد نياز از طريق سامانه تامين شد و پشتيباني تعطيل نبود.

وي ادامه داد: استان هاي تامين کننده مرغ تهران موظف به تامين مرغ بيشتري شدند که با توزيع نهاده از طريق سامانه بازارگاه مشکلي در عرضه مرغ نداريم. بنابر تمهيدات  صورت گرفته  اين نويد را  مي دهم که ماه رمضان بازار متعادلي پيش رو خواهيم داشت.

کمالي سروستاني با اشاره به اينکه کمبودي در عرضه مرغ وجود ندارد، بيان کرد: مردم به ميزان نياز مرغ خريداري کنند و نيازي به دپو و احتکار خانگي نيست.

سرپرست اتحاديه مرغداران گوشتي با اشاره به نقش موثر اصلاح قيمت مصوب در پايداري توليد گفت: با قيمتي که اخيرا براي مرغ تعيين شده، مرغداران زيان نمي کنند که با اين وجود رغبت بيشتري براي جوجه ريزي دارند.

کمالي سروستاني در پايان با بيان اينکه بازار مرغ تهران به زودي به آرامش مي رسد، تصريح کرد: با توجه به ميزان جوجه ريزي و ازدياد عرضه به مردم توصيه مي کنم که تعجيلي در خريد بيش از نياز خود نداشته باشند چرا که مرغ به اندازه کافي وجود دارد و روزانه از ۵ تا ۶ استان توليدي، مرغ وارد تهران مي شود‌.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره