نماد آخرین خبر

پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ فروردین

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ فروردین

تجارت نيوز/ کارشناسان بازار سهام، بازار را در مرحله‌اي مي‌دانند که با وجود دامنه نوسان بسياري از سهم‌ها در صف فروش قفل هستند و بازار با رفتار هيجاني يا بدون رفتارهاي هيجاني روند منفي خود را ادامه مي‌دهد.

 روند منفي بازار سرمايه در جريان معاملات هفته سوم فروردين ۱۴۰۰ ادامه دارد و شاخص کل در طول دو روز معاملاتي حدود ۲۵ هزار واحد کاهش پيدا کرده است. اين کاهش شاخص کل در حالي رخ داد که کم‌ترين ارزش معاملات طي يک سال اخير ثبت شد.

مهدي رضايتي، کارشناس بازار سرمايه به تغييرات احتمالي در دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: تغييرات در دامنه نوسان يک بحث جدي است اما متاسفانه تصميم‌گيري نهايي به تعويق مي‌افتد و اثرات کافي در بازار را ندارد. از طرفي طرح مساله افزايش دامنه نوسان موجب منفي خوردن بيش‌تر شاخص مي‌شود و جريان نقدينگي را کاهش مي‌دهد که موجب کاهش ارزش معاملات مي‌شود.

رضايتي درباره حذف دامنه نوسان توضيح داد: با حذف دامنه نوسان نامتقارن امکان افزايش حجم و ارزش معاملات بيش‌تر مي‌شود و احتمال دارد که برخي از مشکلات بازار رفع ‌شود و نزول شاخص سرعت کم‌تري به خود بگيرد.

اين کارشناس بازار سرمايه به جلسه برجام اشاره کرد و گفت: بازار در حالتي قرار دارد که حتي مي‌توان گفت به برجام و نتيجه آن واکنشي نشان نمي‌دهد. برخي از کارشناسان معتقدند جلسه برجام اثر خاصي در بازار سهام ندارد؛ اما اگر نتيجه جلسه برجام موجب افزايش قيمت دلار شود احتمال دارد بازار با تحرک نسبي همراه شود.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابعي که براي حمايت از بازار وجود دارد، اگر دامنه نوسان حذف شود و از طرفي ارزش و حجم معاملات کمي افزايش پيدا کند امکان دارد با برخي از حمايت‌ها بازار کم کم به يک روند متعادل برسد.

مهدي رضايتي در پيش‌بيني بازار اين هفته گفت: بازار با توجه به شرايط موجود و قفل بودن برخي از نمادها در صف فروش، احتمالا بازار اين هفته منفي باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره