نماد آخرین خبر

اوج گیری تورم در کشورهای همسایه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اوج گیری تورم در کشورهای همسایه

ايسنا/تورم در گرجستان به اوج ۱۰ ساله خود رسيده است.

متوسط نرخ تورم پاکستان در ۱۲ ماه منتهي به مارس با ۰.۸ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه منتهي به ماه قبل به ۹.۰۵ درصد رسيد که اين نرخ، بالاترين تورم ثبت شده در پاکستان طي هشت ماه اخير محسوب مي شود.

در بين بخش‌هاي مختلف، تورم در بخش مواد غذايي و نوشيدني ۱۱.۵۸ درصد، لباس و پوشاک ۱۰.۷۲ درصد و خدمات ۱۰.۶۲ درصد بوده است.  از سوي ديگر کمترين تورم در بخش مراقبت هاي درماني با ۸.۸۱ درصد بوده است. بر مبناي ماهانه، نرخ تورم پاکستان در اين ماه ۰.۳۶ درصد اندازه‌گيري شده که ۱.۴۴ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم پاکستان در بازه زماني ۱۹۵۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۶۱ درصد بوده است که بالاترين نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۳ با ۳۷.۸۱ درصد و کمترين تورم ثبت شده نيز مربوط به فوريه ۱۹۵۹ با منفي ۱۰.۳۲ درصد بوده است.

از سوي ديگر نرخ تورم در گرجستان افزايشي بوده است. تا پايان ۱۲ ماه منتهي به مارس، نرخ تورم در گرجستان با ۳.۶ درصد افزايش نسبت به ماه قبل به ۷.۲ درصد رسيده است که اين نرخ، بالاترين نرخ تورم در ۱۰ سال اخير محسوب مي‌شود.

مراقبت هاي درماني با ۱۳.۶ درصد افزايش قيمت، بزرگترين محرک قيمت‌ها در اين کشور بوده است و پس از اين بخش، لوازم منزل با تورم ۱۲ درصد در رده بعدي قرار دارد.

از سوي ديگر کمترين نرخ تورم مربوط به مواد غذايي با تورم ۵.۷ درصدي و تنباکو با تورم ۸.۹ درصدي در رده بعدي قرار دارد. بر مبناي ماهانه نيز نرخ تورم گرجستان در اين ماه ۴.۲ درصد اندازه‌گيري شده که ۳.۱ درصد بيشتر از تورم ثبت شده در اين کشور در ماه قبل است.

 متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زماني ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۱۷ درصد بوده است که بالاترين تورم مربوط به آوريل ۱۹۹۶ با ۵۹.۳۱ درصد و پايين‌ترين نرخ تورم نيز مربوط به مي ۲۰۱۲ با منفي ۳.۳ درصد بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره