برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

مستاجران هم باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک ثبت کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مستاجران هم باید اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک ثبت کنند

ايرنا/ معاون مسکن وزير راه و شهرسازي گفت: در اين مرحله از ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، مستاجران نيز مانند مالکان بايد اطلاعات سکونتي خود را در سامانه ثبت کنند.

«محمود محمودزاده» امروز شنبه در گفت و کو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره اينکه گفته شده است نيازي نيست مستاجران اطلاعات مالکيتي و سکونتي خود را در سامانه املاک و اسناد ثبت کنند، گفت: همه سرپرستان خانوار اعم از شهري و روستايي، مالک و مستاجر و تمامي مالکين واحدهاي مسکوني مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکيت خود (با مالکيت‌هاي رسمي، وکالتي، تعاوني شهري و روستايي) را ظرف مدت دو ماه از تاريخ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان به نشاني amlak.mrud.ir درج کنند.

وي گفت: قانونگذار بعد از يک پروسه ۶ تا ۷ ساله به اين‌نتيجه رسيده است که اطلاعات سکونتي مالک و مستاجر بايد در اين سامانه ثبت شود و هدف اصلي شفاف شدن وضعيت مسکن در کشور است.

معاون وزير راه گفت: در مرحله اول زمان بندي مراجعه به سامانه ملي املاک و اسکان بر اساس آخرين رقم کد ملي سرپرست خانوار است، اما از ۱۰ ارديبهشت تا ۱۹ خرداد تمامي کدهاي ملي قابليت ثبت نام دارد. 

به گفته محمودزاده از روز ۱۹ فروردين تا ۹ ارديبهشت افرادي که آخرين رقم کد ملي آن‌ها به ترتيب ۹، ۸، ۷، ۶، ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و صفر است به ترتيب هرکدام دو روز فرصت نام نويسي دارند. سپس همانطور که گفته شد از روز ۱۰ ارديبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامي افراد مي‌توانند اطلاعات ملکي خود را ثبت کنند.

به گزارش ايرنا ثبت اطلاعات ملکي و سکونتي خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشاني amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردين آغاز شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره