برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات زیر مجموعه وزارت نیرو

منبع
انتخاب
بروزرسانی
ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات زیر مجموعه وزارت نیرو

انتخاب/ معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي دستورالعمل اقدامات اضطراري مديريت مصرف برق ساختمان هاي اداري وزارت نيرو را ابلاغ کرد و بر اساس اين دستورالعمل، استفاده از کولرهاي گازي در ادارات ممنوع شد.

دستورالعمل مديريت مصرف برق ساختمان هاي اداري وزارت نيرو پيرو مصوبه هيئت وزيران از سوي "همايون حايري" معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي به شرکت هاي تابعه (دولتي) و وابسته (غيردولتي) اين وزارتخانه ابلاغ شد.
بر اين اساس، اين دستورالعمل پيرو مصوبه هيئت وزيران و با توجه به محدوديت جدي ذخاير آبي نيروگاه هاي برق آبي، کاهش توليد اين نيروگاه ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مديريت مصرف برق در ماه هاي گرم پيش رو براي اقدامات اضطراري مديريت مصرف در ساختمان هاي اداري و ساختمان هاي حوزه تحت پوشش از 15 ارديبهشت تا 15 شهريور سال 1400 تدوين و ابلاغ شده است.
طبق اين مصوبه، "نبايد ميزان قدرت و انرژي مصرفي ساختمان ها در اين مدت از 50 درصد ميزان مصرف دوره مشابه سال قبل بيشتر باشد"، "در استان هاي خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سيستان و بلوچستان و مناطق گرمسير، استفاده از کولرهاي گازي و همچنين دستگاه هاي سرمايشي متمرکز صرفاً با تنظيم دماي تجهيزات سرمايشي بر روي حداقل 26 درجه و در محدوده ساعت کاري مجاز است و پس از اتمام ساعت کاري بايستي نسبت به خاموش کردن تمامي وسايل سرمايشي و برقي غيرضروري اقدام شود.
در ساير استان هاي کشور استفاده از کولرهاي گازي در ساختمان هاي اداري شرکت و واحدهاي زيرمجموعه ممنوع است.
در پايان اين ابلاغيه تاکيد شده است که مسئوليت اجراي دقيق موارد بر عهده بالاترين مقامات اين شرکت و سازمان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره