نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

قیمت نان افزایش می یابد؟

منبع
ايلنا
بروزرسانی
قیمت نان افزایش می یابد؟

ايلنا/ مديرکل دفتر امور بازرگاني وزارت صمت اظهار کرد: براي جلوگيري از افزايش قيمت آرد به عنوان ماده اوليه نان و با توجه به اينکه قيمت گندم افزايش پيدا کرده است منابع ريالي روي يارانه آرد از طرف سازمان برنامه و بودجه پيش‌بيني مي‌شود تا افزايش قيمت گندم را جبران کند.

صديف بيک‌زاده در پاسخ به سوالي در مورد احتمال افزايش قيمت نان تصريح کرد: دولت تصميمي براي اصلاح و قيمت‌ نان نگرفته است اگر قرار باشد در اين مورد تصميم‌گيري شود موضوع از طريق کارگروه ساماندهي گندم، آرد و نان کشور اعلام و براي اجرا به  استانداران سراسر کشور به عنوان روساي کارگروه تنظيم بازار استان در اين مورد اطلاع رساني مي‌کنند اما فعلا هيچ برنامه‌اي در اين مورد در دستور کار نيست.

وي همچنين با اشاره به افزايش قيمت گندم گفت: براي جلوگيري از افزايش قيمت آرد به عنوان ماده اوليه نان و با توجه به اينکه قيمت گندم افزايش پيدا کرده است منابع ريالي بر روي يارانه آرد از طرف سازمان برنامه و بودجه پيش‌بيني مي‌شود تا افزايش قيمت گندم را جبران کند.

کل زنجيره واردات دانه‌هاي روغني به وزارت کشاورزي سپرده شد

 مديرکل دفتر امور خدمات بازرگاني وزارت صمت با اعلام خبر تغييرات در مديريت واردات دانه‌هاي روغني اظهار کرد: ثبت سفارش و اولويت تخصيص و تامين ارز براي دانه‌هاي روغني که از ارز ۴۲۰۰ توماني استفاده مي‌کنند تا پايان سال ۱۳۹۹ با وزارت صمت بود. واردکنندگان دانه‌هاي روغني در وزارت صمت ثبت سفارش نام انجام مي‌دادند و پس از تاييد مي‌توانستند واردات خود را انجام دهند. با تصميم ستاد اقتصادي دولت کل اين فرايند از صفر تا صد به وزارت جهاد کشاورزي سپرده شد.

 وي افزود: وضعيت دانه‌هاي روغني نيز مانند نهاده‌هاي دامي همچون جو، ذرت و کنجاله مي‌شود، بطوريکه در سال ۱۴۰۰ ثبت سفارش، تعيين اولويت تخصيص و تامين ارز و غيره براي دانه‌هاي روغني به عهده وزارت جهاد کشاورزي خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره