برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حذف واسطه ها در توزیع جوجه یکروزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حذف واسطه ها در توزیع جوجه یکروزه

ايسنا/مشاور اتحاديه مرغداران گوشتي معتقد است: اگر جوجه يکروزه به طور مستقيم از واحدهاي مرغ مادر به مرغداري ها ارسال شود و واسطه ها در توزيع حذف شوند قيمت جوجه يکروزه در بازار کاهش مي يابد.

محمدعلي کمالي ، آخرين وضعيت جوجه يکروزه در بازار را تشريح کرد و گفت: قيمت مصوب جوجه يکروزه ۴۲۰۰ تومان است اما همچنان با قيمت هاي بالاتر از ۶۰۰۰ تومان در بازار خريد و فروش مي شود.

وي ادامه داد: از مقامات مسئول در وزارت جهاد کشاورزي درخواست کرديم که به اين موضوع رسيدگي کنند و با وجود اينکه پيشنهاداتي نيز به آنها ارائه داديم ولي هنوز نتيجه اي حاصل نشده است.

مشاور اتحاديه مرغداران گوشتي با بيان اينکه واحدهاي مرغ مادر از طريق واسطه ها جوجه هايشان را مي فروشند و واسطه ها نيز به هر قيمتي که بخواهند آنها را به مرغداران مي دهند، گفت:چون عمدتا واحدهاي مرغ مادر تمام نهاده هاي مورد نيازشان را با قيمت هاي دولتي دريافت کرده اند و موظفند جوجه را با قيمت هاي مصوب به فروش برسانند به همين دليل پيشنهاد داديم که اگر واقعا امکان کاهش قيمت جوجه يکروزه وجود ندارد جوجه ها از واحدهاي مرغ مادر به طور مستقيم در اختيار اتحاديه ها قرار گيرد و از آنجا بين مرغداران توزيع شود.

به گفته وي با حذف واسطه ها قيمت جوجه يکروزه نيز به تعادل خواهد رسيد.

کمالي در پايان گفت: با توجه به اشتياق مرغداران براي جوجه ريزي و صف هاي طولاني دريافت جوجه پيشنهاد داديم که مقداري جوجه يکروزه هم وارد شود و با اين واردات قطعا قيمت جوجه کاهش مي يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره