برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

تکذیب چند باره افزایش قیمت بنزین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تکذیب چند باره افزایش قیمت بنزین

ايرنا/ به گفته سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، افزايش قيمت بنزين در دستور کار نيست و اين موضوع براي چندمين بار تکذيب مي‌شود.  

موضوع قيمت بنزين براي مردم آنچنان اهميت دارد که هر اظهارنظري مي‌تواند باعث واکنش نسبت به آن شود.
اينبار نيز اظهار نظر يکي از نامزدهاي سيزدهمين انتخابات رياست جمهوري باعث شده تا شايعه گراني بنزين بر سر زبان‌ها بيافتد و در فضاي مجازي دست به دست شود.
يکي از نامزدهاي انتخاباتي، در جريان ثبت نام اعلام کرده بود که قيمت بين‌المللي بنزين ۲۰ هزار تومان است و از همين رو بايد در نحوه توزيع يارانه آن بازنگري شود تا افرادي که خودرو ندارند از اين يارانه محروم نباشند.
همين اظهارنظرها کافي بود تا زمزمه افزايش قيمت بنزين دوباره مطرح شود.
موضوعي که البته از همان ابتدا مشخص بود واقعيت ندارد، زيرا تغيير در قيمت و نحوه سهميه‌بندي بنزين بر عهده هيات دولت است. حتي در آخرين مورد تصميم افزايش قيمت بنزين و سهميه‌بندي آن، تصميم در جلسه سران سه قوه گرفته شد تا اهميت اين موضوع مشخص شود.
بنابراين صرف اينکه يک نامزد انتخابات آن هم در شرايط ثبت نام و پيش از تاييد صلاحيت در باره اين موضوع اظهار نظر کند، نمي‌تواند باعث تغيير در قيمت و نظام سهميه‌بندي باشد.
در همين مورد، سخنگوي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، با تکذيب افزايش قيمت بنزين، اعلام کرد که تصميمي براي گراني بنزين اعلام نشده است.
«مهدي اسماعيلي» با تاکيد بر اينکه افزايش قيمت بنزين بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد، ادامه داد: پس از آن توسط رئيس جمهوري ابلاغ مي شود.
وي افزود: در حال حاضر اين موضوع نه در دولت و نه در مجلس مطرح نيست.
به گزارش ايرنا، ايران در حال حاضر روزانه ۶۰ ميليون ليتر بنزين يارانه اي به قيمت هزار و ۵۰۰ تومان در کشور توزيع مي‌کند. اين در حالي است که مصرف بنزين حدود ۸۰ ميليون ليتر در روز است.

بنزين به اصطلاح آزاد نيز با قيمت ۳ هزار تومان به فروش مي رسد. اين در شرايطي است که با توجه به افزايش قيمت دلار در کشور و همچنين رشد قيمت نفت در بازارهاي جهاني، قيمت واقعي بنزين بسيار بيشتر است و در واقع بنزين آزاد تنها هزار و ۵۰۰ تومان يارانه کمتري نسبت به بنزين سهميه‌اي دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره