برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

شکر کمیاب شد

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
شکر کمیاب شد

تجارت نيوز/فروش شکر در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي سهميه‌بندي شده است. رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي شيراز مي‌گويد: کمبود شکر جدي است و عرضه شکر از کارخانه به بازار کم شده است!

 مردم شهرهاي تهران، مشهد و شيراز مي‌گويند که شکر در اين شهرها کم است و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به هر فرد تنها يک بسته شکر ۹۰۰ گرمي مي‌دهد.

با جهش قيمت شکر، قند هم گران شد. با وجود اين شهروندان تهراني اعلام کرده‌اند که قفسه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از قند و شکر خالي است. رئيس اتحاديه بنکداران شيراز گفت: قيمت قند هم تابع قيمت شکر است و وقتي قيمت شکر شش هزار و ۶۵۰ تومان باشد، قيمت قند حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنين قيمت قند زماني که شکر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

چندي پيش هم محمدرضاحسينا،عضو اتاق بازرگاني مشهد گفته بود:« برخي فروشگاه‌ها در مشهد اعلام کردند که بيش از ۱۰ روز است که شکر به دستشان نرسيده است.»

عبدالله رزاق‌منش، رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي شيراز با تائيد کمبود شکر در بازار به تجارت‌نيوز گفت: گراني و کميابي شکر چند دليل دارد. تعطيلي کارخانه‌ها به دليل همه‌گيري کرونا، افزايش ۳۹ درصدي نرخ دستمزدها و افزايش ۳۱ درصدي کرايه حمل و نقل بر کمبود شکر در بازار موثر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره