نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

هشدار کمبود مرغ در ماه‌های آینده

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار کمبود مرغ در ماه‌های آینده

ايسنا/نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي با اشاره به اينکه هزينه توليد مرغ به دليل افزايش هزينه مولفه‌هاي توليد بالا رفته است، گفت: اگر فکري براي شرايط پيش آمده نشود و کنترل و نظارت بر بازار نباشد شاهد کمبود مرغ در ماه‌هاي آينده خواهيم بود.

حبيب اسدالله نژاد با بيان اينکه در حال حاضر بازار مرغ  آرامش شکننده اي دارد، اظهار کرد: در برخي استان‌ها کمبود مرغ مشاهده شده است، زيرا جوجه ريزي در فروردين ماه به اندازه نياز واقعي کشور انجام نشد. همچنين بعد از مصوبه قرارگاه ساماندهي مرغ کشور که قيمت مرغ زنده را به ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم را به ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان افزايش دادند، مجددا مولفه هاي توليد هم توسط ستاد تنظيم بازار و وزارت راه افزايش يافت.

وي ادامه داد: کرايه‌هاي حمل و نقل، ذرت و سويا، واکسن، ريزمغذي و دارو افزايش قيمت محسوس و قابل توجهي داشتند. همچنين جوجه يکروزه که قيمت مصوب آن ۴۲۰۰ تومان است در بازار ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان خريد و فروش مي شود.

به گفته وي وزارت جهادکشاورزي و وزارت صمت به دليل عدم کنترل و نظارت بر بازار در افزايش قيمت جوجه يکروزه قصور دارند و بايد پاسخگو باشند.

نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي اضافه کرد: اگر فکري براي شرايط پيش آمده نشود، شاهد کمبود مرغ در ماه هاي آينده خواهيم بود. در حال حاضر نيز هرآنچه در خصوص کاهش قيمت مولفه هاي توليد و جوجه  گفته مي شود  در حد حرف و شعار بوده و هيچ اتفاق موثري نيفتاده است.

به گفته وي يا بايد قيمت مرغ بنا بر افزايش قيمت مولفه‌هاي آن اصلاح شود يا بايستي قيمت مولفه‌هاي توليد مانند قبل شود که البته به نظر مي رسد مورد دوم امکان پذير نيست.

اسدالله نژاد در پايان با بيان اينکه در حال حاضر قيمت تمام شده مرغ زنده براي مرغداران بيش از ۲۰ هزارتومان و مرغ گرم نيز  ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان است، گفت: موافق افزايش قيمت مرغ نيستيم، ولي وقتي هزينه مولفه هاي توليد بالا مي رود بر روي قيمت تمام شده مرغ هم اثر مي گذارد و چاره اي جز اصلاح قيمت مصوب و بازار نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره