نماد آخرین خبر

تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت!

ايسنا/در حالي که سال گذشته در فصل زمستان به دليل قطعي برق، مشکلاتي از جمله قطعي آنتن موبايل و اينترنت براي کاربران ايجاد شده بود، حالا با رسيدن فصل گرما، باز هم اين مشکل بروز کرده است.

افزايش مصرف برق در اين روزهاي گرما، منجر به قطعي‌هاي مکرر در شهرهاي مختلف کشور شده و اين موضوع، قطعي‌ آنتن‌هاي موبايل و اينترنت را هم به دنبال داشته است. در شرايطي که به دليل ادامه فرآيند دورکاري در برخي ادارات و برگزاري آزمون‌هاي آنلاين پايان ترم دانش‌آموزان و دانشجويان، استفاده از اينترنت ضرورت دارد، قطعي اينترنت هم دردسرساز شده است.

بر اساس آخرين آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسيخته شده و طي روزهاي اخير، شاهد ثبت پيک‌هاي مصرف برق به مقاديري هستيم که در زمان مشابه سال‌هاي گذشته بي سابقه بوده‌اند. طبق آمار رسمي شرکت مديريت شبکه برق ايران در روز بيست و نهم ارديبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پيک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسيد. اين در حالي است که پيک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بود. اين موضوع منجر به خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي‌شده در برخي استان‌ها شده است.

باتري‌هاي سايت‌هاي BTS، وظيفه تاب‌آوري براي تامين برق تجهيزات و آنتن را دارند که البته تاب‌آوري سايت‌ها به بازه دو تا چهار ساعته محدود است و اگر قطعي برق ادامه پيدا کند، اين سايت‌ها هم خاموش مي‌شوند.  البته در شرايط خاص و حوادث غيرمترقبه مثل سيل و زلزله، براي سايت‌ها از ديزل ژنراتور هم استفاده مي‌شود، اما اگر از موتور برق يا ديزل ژنراتورها در سطح گسترده استفاده شود، آن هم با اين حجم از آلودگي، زيان زيادي به طبيعت وارد مي‌کند.

با افزايش مصرف برق و بروز قطعي، باتري سايت‌هاي BTS برق لازم را براي آنتن اپراتورها تامين مي‌کند و اکثر سايت‌ها هم مي‌توانند در بازه چند ساعته قطعي برق، پاسخگو باشند، اما شارژ باتري‌ بعضي از سايت‌ها ممکن است زودتر از وصل شدن برق تمام شود که قطعي آنتن و اينترنت موبايل را هم به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر استفاده اينترنت عموم مردم در ايران، از ديتاي موبايل است و قطعي آنتن‌هاي موبايل، مي‌تواند ناشي از قطعي برق باشد که اين روزها به دليل افزايش مصرف برق رخ داده، اين در حالي است که با قطع شدن برق، دستگاه‌هاي مودم هم از کار مي‌افتند و اين يعني اينترنت ثابت هم در اين شرايط قابل استفاده نيست و قطعي برق، مشکلات قطعي اينترنت را هم براي کاربران ايجاد کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره