نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

«غکورش» چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
«غکورش» چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

تجارت نيوز/عرضه اوليه «غکورش» در حالي چهارشنبه در بورس انجام مي‌شود که احتمالا به هر نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان سهم برسد. اين عرضه اوليه سال گذشته لغو شده بود.

 بر اساس اطلاعيه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عرضه اوليه اين هفته هم مشخص شد و شرکت صنعت غذايي کوروش با نماد «غکورش» روز چهارشنبه به بازار مي‌آيد. بر اساس اين اطلاعيه تعداد ۲۴۰ ميليون سهم معادل ۸ درصد از سهام غکورش به عنوان ۵۴۶مين شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس در بخش محصولات غذايي و آشاميدني به جز قند و شکر عرضه مي‌شود.

از اين ۲۴۰ ميليون سهم تعداد ۱۶۸ ميليون سهم حهت عرضه به عموم و بقيه به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري عرضه مي‌شود. حداکثر سهميه هر کد بورسي ۵۰۰ سهم است که در بازه قيمتي ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ توماني قابل ثبت سفارش است. بر اين اساس حداکثر نقدينگي مورد نياز براي اين عرضه اوليه حدود ۱٫۵ ميليون تومان خواهد بود. البته با توجه به مشارکت ۲٫۵ ميليون نفري در عرضه اوليه گذشته احتمالا به هر کد بورسي حداکثر ۶۷ سهم تخصيص يابد که معادل ۲۰۰ هزار تومان نقدينگي مي‌خواهد.

غکورش قرار بود مرداد سال گذشته وارد بورس شود که به دليل عدم شفافيت صورتحساب‌هاي مالي اين عرضه اوليه لغو شده بود. نکته جالب اين است که با وجود سقوط آزاد شاخص کل در يکسال گذشته، قيمت عرضه اوليه اين نماد نسبت به سال گذشته بيشتر شده است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره