نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

توضیحات وزیر نیرو در نشست استانداران درباره قطعی‌های برق

منبع
فارس
بروزرسانی
توضیحات وزیر نیرو در نشست استانداران درباره قطعی‌های برق

فارس/وزير کشور گفت: به دليل اهميت مسئله خاموشي‌ها، وزير نيرو در نشست استانداران حضور پيدا کرده و دلايل و علل قطعي‌هاي برق را بيان کرد و پيشنهاداتي براي کنترل مصرف و به ويژه مصرف خانگي و اداري و صنعتي داشت.

عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در حاشيه نشست امروز استانداران ، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در اين جلسه، دو دستورکار داشتيم؛ يکي موضوع بررسي آخرين وضعيت انتخابات از نظر تمهيدات، پشتيباني ها و تشکيل هيات‌هاي اجرايي، تعيين شعبه‌ها و امکانات که بايد صورت گيرد.
وي افزود: هم‌چنين بحث ديگر نيز موضوع کرونا و آخرين اقداماتي که در ايام اين بيست‌روزِ تبليغات و روز رأي گيري بايد متناسب با پروتکل‌ها و سياست‌هاي ستاد ملي مقابله با کرونا بايد انجام بگيرد نيز بررسي شد.
وزير کشور گفت: ضمناً استانداران نيز درباره آمادگي براي انتخابات از نظر امنيت و حمايت‌ها ارائه دادند که طبق آن، تدابير لازم براي تشکيل گروه‌هاي اجرايي و انتظامي انديشيده شده و هيچ مشکلي نداريم. تاکيد شد که حتما استانداران، فرمانداران و کساني‌که در هيات‌هاي اجرايي و مجريان انتخابات هستند، بايد تمام تلاش خود را کنند تا نظارت کامل داشته باشند که بي‌طرفي وزارت کشور، رعايت مرّ قانون و سلامت انتخابات رعايت شود. هم‌چنين گروه‌هايي براي اين دستور داريم و نظارت خواهند کرد و مردم و طرفداران نامزدها نيز اگر مواردي در اين زمينه بود را به ما اطلاع دهند و تلاش خواهيم کرد تا انتخابات را در صحت، سلامت و به‌صورت قانوني برگزار کنيم.

رحماني فضلي به موضوع ديگر مطرح در اين جلسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه پيک چهارم کرونا در حال فروکش است و نگراني از تشديد و يا خداي ناکرده نامناسب شدن وضعيت به دليل اجتماعات انتخابات وجود دارد، چون در برخي مناطق چهار انتخابات داريم، يک دستورالعمل تصويب و ابلاغ شد.
وي خاطر نشان کرد: خواهش ما از نامزدها، روساي ستادها و مردم اين است که جشن سياسي انتخابات را به موضوع غم‌انگيزي بعد از انتخابات يعني شيوع کرونا تبديل نکنيم. با تجربه‌ي اين ۱۴ ماهه که در زمينه کرونا داريم، نامزدها و روساي ستادها و مردم از اين تجربه استفاده کرده و پروتکل‌ها را رعايت کنند. هم‌چنين مواردي که رعايت نشود نيز متناسب با قانون برخورد قضايي خواهد شد. 

وزير کشور در پايان اظهار داشت: به خاطر اهميت مسئله خاموشي‌ها، از آقاي اردکانيان وزير نيرو دعوت کرديم و ايشان هم در جلسه توضيح داد و دلايل و علل خاموشي‌ها را بيان کرد و پيشنهاداتي براي کنترل مصرف و به ويژه مصرف خانگي و اداري و صنعتي داشت و مقرر شد اين خواسته به استانداران ابلاغ شود. هم‌چنين کارگروهي در استانها ايجاد شود و و اگر از الان با کمبور مواجه باشيم و تدبيري نشود، به مشکل برخواهيم خورد و سه ماه گرما را در پيش داريم و اميدواريم با همکاري استان‌ها، وزارت نيرو و خصوصا مردم در نحوه مصرف، شاهد باشيم که با همين ميزان توليد، پاسخ مناسبي به مردم بدهيم تا در سختي دچار نشوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره