نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

آمادگی واگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌ دولت به بخش خصوصی

منبع
مهر
بروزرسانی
آمادگی واگذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌ دولت به بخش خصوصی

مهر/ وزير امور اقتصادي و دارايي از آمادگي دولت براي واگذاري ۱۰۰ هزار ميليارد تومان از دارايي‌هاي دولت به بخش خصوصي در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

فرهاد دژپسند در حاشيه جلسه با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز گزارشي از عملکرد وزارت اقتصاد در حوزه‌هاي مختلف که مربوط به اجراي سياست‌هاي کلي اصلي ۴۴ قانون اساسي در خصوص بهبود فضاي کسب و کار و مقررات‌زدايي بود ارائه شد. همچنين برنامه‌هايي که امسال در راستاي تحقق شعار سال، توليد، پشتيباني و مانع‌زدايي‌ها در دستور کار داشته‌ايم را ارائه کرديم.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: در سال گذشته توانستيم گام‌هاي بلندي در جهت بهبود فضاي کسب و کار برداريم، عمدتاً در اين حوزه نتيجه کار ما به بخش خصوصي مربوط مي‌شود، اخيراً سه اتاق بازرگاني، تعاوني و اصناف طي نامه‌اي از عملکرد سال گذشته وزارت اقتصاد ابراز رضايت کردند. گام‌هاي بزرگي با همکاري بخش خصوصي و دستگاه‌هاي اجرايي برداشته شد.
دژپسند ادامه داد: يکي از راهکارهايي که در اين مسير به ما کمک کرد، اصلاح ماده يک و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسي بود چرا که ضمانت اجرايي به هيأت مقررات‌زدايي براي انجام اين کار داده شد.
وي اظهار کرد: بخشي از برنامه ما براي تسهيل کسب و کار در دست اجرا و بخشي ديگر، مربوط به اخذ مجوزهاي قانوني از مراجع قانوني همانند دولت، شوراي هماهنگي اقتصادي و هيأت مقررات‌زدايي است که برخي از آنها را در حوزه گمرک و ماليات گرفتيم و بخشي از آن در دستور کار شوراي هماهنگي اقتصادي بوده و در حال انجام است.
دژپسند ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارايي، ۲۷ هزار ميليارد تومان آگهي فروش در مرحله عرضه شرکت‌هاي دولتي مشمول واگذاري به بخش خصوصي در اختيار دارد که بايد مشتري و تقاضا براي آن وجود داشته باشد، بنابراين برنامه ما اين است که براي ۶ ماه اول سال، به ارزش ۱۰۰ هزار ميليارد تومان سهام شرکت‌هاي دولتي که در فهرست واگذاري قرار دارند، آماده عرضه شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره