برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش ۵۰ درصدی چک‌‌های برگشتی

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
کاهش ۵۰ درصدی چک‌‌های برگشتی

اقتصاد آنلاين/ براساس گزارش بانک مرکزي، در فروردين امسال تعداد و ارزش چک‌هاي برگشتي نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب ۵۵ و ۵۰ درصد کاهش يافته است.
براساس گزارش بانک مرکزي درباره چک‌هاي مبادله شده در فروردين ۱۴۰۰، بيش از ۶.۹ ميليون فقره چک به ارزش حدود ۱۴۹۰ هزار ميليارد ريال در کل کشور مبادله شده است که با توجه به تعطيلي نيمه اول فروردين و همچنين اعمال قرنطينه عمومي از سوي ستاد ملي مقابله با کرونا در نيمه دوم فروردين، آمار چک‌هاي مبادله شده اين ماه نسبت به اسفند ۹۹ از نظر تعداد و ارزش به ترتيب ۲۷.۸ و ۴۲.۷ درصد کاهش يافته است.
براساس اين گزارش، حدود ۶.۴ ميليون چک در فروردين ۱۴۰۰ وصول شده يعني از نظر تعداد و ارزش به ترتيب ۹۱.۸ و ۸۹.۳ درصد از چک‌هاي مبادله شده، اعلام وصول شده است. همچنين در فروردين سال جاري ۵۶۹ هزار چک به ارزش ۱۵۸ هزار ميليارد ريال برگشت خورده يعني از نظر تعداد و ارزش ۸.۲ و ۱۰.۷ درصد از چک‌ها برگشت خورده است.
مقايسه آمار چک‌هاي برگشتي فروردين ۱۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل نشان مي‌دهد که نسبت تعداد چک‌هاي برگشتي به کل چک‌هاي مبادله شده از ۱۸.۳ در فروردين ۹۹ به ۸.۲ در فروردين ۱۴۰۰ رسيده است که کاهش حدود ۵۵ درصدي چک‌هاي برگشتي را نشان مي‌دهد. علاوه بر اين  نسبت ارزش چک‌هاي برگشتي به کل چک‌هاي مبادله شده هم از ۲۰ درصد فروردين ۹۹ به ۱۰.۷ درصد در فروردين ۱۴۰۰ رسيده است که کاهش نزديک به ۵۰ درصدي را نشان مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره