برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد

ايسنا/ وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از عيد قربان پرداخت مي‌شود، گفت: آزادسازي مابقي سهام عدالت بستگي به شرايط بازار دارد و در صورتي که شرايط بازار مناسب باشد ۴۰ درصد باقيمانده آزاد خواهد شد.

فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت براي سال ۱۳۹۸ گفت: مرحله اول اواخر سال گذشته پرداخت شد و مرحله دوم قبل از عيد قربان پرداخت مي‌شود.

وي درباره دلايل تاخير پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت اظهار کرد: موضوع اين است که نمي‌خواهيم بر شرکت‌هاي سرمايه‌پذير فشار وارد آوريم از سوي ديگر به دنبال آن هستيم که سريع‌تر اين سود را به دست سهامداران برسانيم بنابراين به دليل اينکه نمي‌خواهيم فشاري به شرکت‌ها وارد بياوريم، تند پيش نمي‌رويم اما تا قبل از عيد قربان مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت مي‌شود.

وزير اقتصاد درباره آزاد سازي ۴۰ درصد باقيمانده سهام عدالت گفت: آزادسازي مابقي سهام عدالت بستگي به شرايط بازار دارد و در صورتي که شرايط بازار مناسب باشد ۴۰ درصد باقيمانده آزاد خواهد شد.

دژپسند در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اينکه کانديداهاي سيزدهمين دوره رياست جمهوري وعده‌هايي از جنس افزايش يارانه‌ها و سقف تسهيلات مي‌دهند و مردم مي‌گويند اگر اين شعارها واقعي است چرا اين دولت نمي‌تواند اين اقدامات را عملي سازد نظر شما درباره شعارهاي اقتصادي کانديداها چيست؟ گفت: برنامه وزارت اقتصاد اين نيست که فرمايشات کانديداها را ارزيابي کنند و مردم و سهامداران خودشان بايد شعارها و برنامه‌هاي انتخاباتي را ارزيابي و داوري کنند.

وي تاکيد کرد: اما اگر کانديدي نسبت دروغ به عملکرد وزارت اقتصاد و دولت بدهد سريعا پاسخ آن را مي‌دهيم. وزير اقتصاد با بيان اينکه امروز جامعه هوشمند است و مردم شعارها و وعده‌هاي کانديداها را ارزيابي مي‌کنند گفت: شاهد آن هستيم که بلافاصله بعد از اين که کانديداها برنامه‌اي براي بازار سرمايه اعلام مي‌کنند مردم و سهامداران نسبت به آن واکنش نشان مي‌دهند و اين واکنش‌ها مي‌تواند مبناي صحت سنجي باشد.

دژپسند تاکيد کرد: درخواست من از کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اين است که فرمايشات به گونه‌اي باشد نه به توقعات و نه فضاي سرمايه گذاري به ويژه بورس دامن بزند و آن را متشنج کند. وي با بيان اينکه برنامه ريزي ما اين است که ابتدا ماليات هوشمند را تحقق ببخشيم، گفت: آيين نامه اجرايي ماليات بر خانه و خودروهاي لوکس به هيئت وزيران ارسال شده است که به زودي اجرا مي‌شود. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر