برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

اعلام جزئیات ثبت نام جدید برای دریافت یارانه

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
اعلام جزئیات ثبت نام جدید برای دریافت یارانه

خبرآنلاين/ بر اساس مصوبه هيئت وزيران فرصت جديدي براي ثبت‌نام از جاماندگان و همچنين منصرفين از ساير يارانه‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي محول شد.

در پي تصميم اتخاذ شده از سوي هيات وزيران، به زودي زمان ثبت نام از کساني که يارانه نمي‌گيرند، يا در گذشته انصراف داده‌اند يا متقاضي يکي از يارانه‌ها هستند اعلام مي‌شود .

 اين مهم در قالب آيين‌نامه مربوط به يکي از بندهاي تبصره ۱۴ قانون بودجه درباره هدفمندي يارانه ها به تصويب رسيده است.

به موجب اين مصوبه،وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است ظرف يک ماه از تاريخ ابلاغ اين آيين‌نامه، دسترسي کامل و برخط پايگاه اطلاعات رفاه ايرانيان را از طريق مرکز ملي تبادل اطلاعات براي اجراي تکاليف قانوني مربوطه در اختيار سازمان قرار دهد.

تمام دستگاه‌هاي اجرايي نظير سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالياتي کشور، سازمان بيمه گر اعم از تجاري و تأمين اجتماعي، نيروي انتظامي جهموري اسلاي ايران، بانک‌ها، وزارت صنعت،معدن و تجارت،سازمان‌ها و صندوق‌هاي بازنشستگي کشوري- لشکري و ساير صندوق‌هاي بازنشستگي موظف به همکاري لازم با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي در به روزرساني و تکميل پايگاه مذکور هستند.

همچنين ثبت‌نام کليه افراد متقاضي دريافت يارانه نقدي، يارانه حمايت معيشتي خانوار و ساير يارانه‌ها از جمله افراد جديد، افرادي که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادي که منصرف شده‌اند، بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي است. در اين راستا سازمان موظف است ظرف ده روز از تاريخ ابلاغ اين آيين نامه، يک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهي( سامانه هويتي و بانکي مشمولين يارانه نقدي) را در اختيار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي قرار دهد و نيز ظرف يک ماه دسترسي برخط به کليه اطلاعات وارد شده به سازمان را به طور مستقيم با مبدا اطلاعات برقرار نمايد. پرداخت يارانه نقدي به افراد واجد شرايط پس از انجام آزمون توسط وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي و متناسب با تحقق دريافتي‌هاي (منابع) جدول تبصره (۱۴) و پس از اخذ مجوز ستاد ملي مبارزه با کرونا صورت مي‌گيرد.

با توجه به اعلام مهلت يک ماهه، پيش از ۵ تيرماه ، عمليات ثبت نام از جاماندگان يارانه و مقاضيان آغاز خواهد شد. مديرکل دفتر يارانه‌هاي نقدي و غيرنقدي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها نيز از پيگيري ثبت‌نام عمومي از متقاضيان يارانه نقدي و معيشتي از دستگاه‌هاي اجرائي خبر داد.

 در حال حاضر يارانه‌ بگيران يارانه نقدي ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني و يارانه معيشتي مرتبط با افزايش قيمت بنزين در سال ۱۳۹۸ را دريافت مي‌کنند . مبلغ يارانه معيشتي که به گفته مقامات مسئول به ۶۰ ميليون نفر پرداخت مي‌شود، مبلغ اين يارانه براي خانوارهاي يک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهاي پنج نفره و بيشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

 امسال در ماه مبارک رمضان نيز يارانه‌اي تحت عنوان يارانه رمضان براي مشمولان واريز شده است . در سال گذشته يارانه حمايتي براي آسيب ديدگان کرونا به حساب سرپرستان خانوار واريز شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar