برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

بهای میوه‌های گرمسیری شکسته شد؛ کاهش قیمت انبه به کیلویی ۳۵ هزار تومان

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
بهای میوه‌های گرمسیری شکسته شد؛ کاهش قیمت انبه به کیلویی ۳۵ هزار تومان

تجارت نيوز/ قيمت انبه که تا کيلويي ۲۵۰ هزار تومان هم رسيده بود، شکسته شد. رئيس اتحاديه بارفروشان ميوه با اعلام اين خبر گفت: انبه به کيلويي ۳۵ هزار تومان رسيده است و بهاي موز هم رو به کاهش است.

هر کيلو انبه که تا همين چند وقت پيش به بالاي ۲۵۰ هزار تومان هم رسيده بود حالا با فرا رسيدن فصل برداشت بهاي آن شکسته شده است.

رئيس اتحاديه بارفروشان با اعلام اين خبر به تجارت‌نيوز گفت: يک زماني انبه از پاکستان وارد کشور مي‌شد اما حالا با آموزش کشاورزان سيستان و بلوچستاني انبه در اين استان و استان هرمزگان توليد و برداشت مي‌شود.

مصطفي دارايي‌نژاد همچنين با اشاره به ارزبري بالاي واردات موز گفت: بابت واردات موز از کشورهاي خارجي، سالانه ۵۰۰ ميليون دلار ارز از کشور خارج مي‌شود اما اميدواريم با تکنيک‌هاي کارشناسي و علمي موز مورد نياز کشور هم از باغات سيستان و بلوچستان تامين شود.

البته قيمت موز هم سال گذشته حسابي خبرساز شد که حالا فعالان بازار مي‌گويند با واردات منظم موز به کشور قيمت اين ميوه ثابت مانده است.

رئيس اتحاديه بارفروشان هم از واردات محموله جديد موز خبر داد و گفت: يک کشتي شش هزار تني از اکوادور در راه است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کانتينر موز هم پشت مرز قرار دارد تا اقدامات گمرکي آن انجام و ترخيص شود.

او همچنين گفت: قيمت موز بر قيمت ساير ميوه‌ها اثرگذار است! و البته بهاي آن ديگر از ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان گران‌تر نمي‌شود.

امروز قيمت موز هندي بين ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان و موز اکوادوري هم بين ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان فروخته بوده است که پيش‌بيني مي‌شود با ورود محموله جديد قيمت موز از هفته آينده اندکي کاهش داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره