برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

اعلام نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در اردیبهشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعلام نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در اردیبهشت

ايسنا/معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان تهران، از رسيدن نرخ تورم نقطه‌اي خانوارهاي استان تهران در ارديبهشت سال جاري به عدد ۴۲.۶ درصد خبر داد.

مسعود افشين، در تشريح نرخ تورم نقطه‌اي در استان تهران گفت: نرخ تورم نقطه‌اي خانوارهاي استان تهران در ارديبهشت ۱۴۰۰ در مقايسه با ارديبهشت ۹۹ به عدد ۴۲.۶ درصد رسيده است و به اين ترتيب خانوارهاي استان تهران در ارديبهشت ۱۴۰۰، به‌طور ميانگين ۴۲.۶ درصد بيشتر از ارديبهشت ۱۳۹۹ براي خريد يک مجموعه کالاها و خدمات يکسان هزينه کرده­‌اند.
وي افزود: نرخ تورم نقطه‌اي گروه عمده خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات نيز با کاهش ۰.۱ واحد درصدي به ۶۰.۶ درصد و گروه کالاهاي غيرخوراکي و خدمات با کاهش ۴.۲ واحد درصدي به ۳۷.۶ درصد رسيد. بيشترين نرخ تورم نقطه‌اي در گروه عمده خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات مربوط به گروه‌هاي روغن و چربي‌ها، ماهي‌ها و صدف‌داران و چاي، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب‌ميوه (نوشابه‌هاي غيرالکلي) مشاهده مي‌شود طوري‌که تورم نقطه‌اي در گروه روغن و چربي‌ها برابر ۸۶.۳ درصد، گروه ماهي‌ها و صدف‌داران برابر ۸۲.۰ درصد و گروه چاي،قهوه،کاکائو،نوشابه و آب‌ميوه ( نوشابه‌هاي غيرالکلي) برابر ۷۸.۷ درصد بوده است.

وي ادامه داد: نرخ تورم ماهانه ارديبهشت ۱۴۰۰ که نشان‌دهنده درصد تغيير عدد شاخص قيمت، نسبت به فروردين ۱۴۰۰ است، در استان تهران به ۰.۹درصد رسيده که در مقايسه با همين اطلاع در ماه قبل ۰.۸ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه براي گروه‌هاي عمده خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات و کالاهاي غير خوراکي و خدمات به ترتيب ۰.۵- درصد و ۱.۳ درصد بوده است.


وي تاکيد کرد: در گروه عمده خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل به ترتيب مربوط به گروه‌هاي «چاي، قهوه، کاکائو ، نوشابه و آبميوه (نوشابه هاي غير الکلي)» با ۵.۸ درصد، گروه «شکر، مربا، عسل و شکلات و شيريني (قند و شکر و شيريني‌ها)» با ۴.۶ درصد و «نان و غلات» با ۳.۴ درصد افزايش است همچنين گروه‌هاي «ميوه و خشکبار» و «گوشت قرمز و گوشت ماکيان» (مرغ ماشيني) نسبت به ماه قبل کاهش قيمت داشته‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره