برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وعده سران گروه ۷ برای توقف حمایت از زغال سنگ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وعده سران گروه ۷ برای توقف حمایت از زغال سنگ

ايسنا/سران گروه ۷ متعهد شدند به حمايت دولتي مستقيم جديد براي توليد نيروي زغال سنگ حرارتي بين المللي تا پايان سال ۲۰۲۱ خاتمه دهند.

سران کشورهاي صنعتي گروه ۷ شامل انگليس، آمريکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و ايتاليا تحت رياست دوره اي انگليس در کورنوال انگليس ديدار و در بيانيه مشترکي اعلام کردند ما اکنون متعهد هستيم به حمايت دولتي مستقيم جديد براي توليد نيروي زغال سنگ حرارتي بين المللي تا پايان سال ۲۰۲۱ شامل مساعدت توسعه رسمي، فاينانس صادرات، سرمايه گذاري و حمايت از توسعه تجاري و مالي خاتمه دهيم.
به منظور حمايت از کشورهاي در حال توسعه براي کنار گذاشتن زغال سنگ، کشورهاي کانادا، آلمان، انگليس و آمريکا موافقت کردند حداکثر دو ميليارد دلار براي حمايت از فعاليت صندوقهاي سرمايه گذاري اقليمي فراهم کنند.

سران اين گروه همچنين برنامه کربن زدايي صنعتي گروه ۷ را کليد زدند که هدف آن تسريع نوآوري، بکارگيري فناوري کربن زدايي و هماهنگ کردن استانداردها در صنايعي مانند سنگ آهن و فولاد، سيمان، مواد شيميايي و پتروشيمي به منظور رسيدن به آلايندگي صفر در کل اقتصاد است.


براي نخستين بار سران گروه ۷ توافق کردند اهداف اقليمي کوتاه مدت و بلندمدت با هدف محدود کردن گرمايش جهاني به ۱.۵ درجه را يکدست کنند.

سران اين گروه اعلام کردند ما متعهد هستيم تا سال ۲۰۵۰ آلايندگيها را به صفر برسانيم و آلايندگيهاي جمعي اين گروه را تا سال ۲۰۳۰ نصف کرده و فاينانس اقليمي را تا سال ۲۰۲۵ افزايش داده و بهبود دهيم و حداقل ۳۰ درصد از زمينها و اقيانوسها را تا سال ۲۰۳۰ حفاظت يا حمايت کنيم.

تحت برنامه "بازسازي بهتر جهان"، سران گروه ۷ متعهد شده اند کمکهايشان را افزايش دهند و ۱۰۰ ميليارد دلار در سال از طريق صندوق بين المللي پول فراهم کنند تا به کشورهاي در حال توسعه دسترسي سريعتري به فاينانس فراهم کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، تعهدات گروه ۷ در بخش حمل و نقل چندان تعريف نشده است. در انرژي داخلي، بيانيه مشترک گروه ۷ تحت ابتکار "بکارگيري دستگاهها و تجهيزات فوق کارآمد"، از هدف دو برابر کردن بهره وري روشنايي، خنک سازي و سيستمهاي يخچال و موتور که تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهاني فروخته مي شود، پشتيباني کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره