برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در مرز ۳۰میلیون تومان

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در مرز ۳۰میلیون تومان

خبرآنلاين/بانک مرکزي گزارش بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال را منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قيمت هر متر مربع، ۲۹.۶ ميليون تومان برآورد شده است.

بر اساس مفاد اعلامي در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد امسال پنج هزار و ۱۰۲ فقره معامله مسکن ثبت شده که نسبت به ماه گذشته (ارديبهشت ۱۴۰۰) رشد ۲۹.۶ درصدي داشت ولي نسبت به ماه مشابه قبل (خرداد ۱۳۹۹) کاهش ۵۲.۷ درصدي را نشان مي‌دهد.

متوسط قيمت هر متر مربع واحد مسکوني در تهران در خرداد امسال ۲۹ ميليون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به ارديبهشت امسال افزايش ۳ درصدي و نسبت به خرداد سال گذشته رشد ۵۶.۶ درصدي دارد
بيشترين متوسط قيمت در منطقه يک تهران با متري ۶۶ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان اتفاق افتاده و کمترين متوسط قيمت به منطقه ۱۸ با متري ۱۲ ميليون و ۶۱۰ هزار تومان اختصاص دارد.

بيشترين تعداد معاملات در منطقه ۵ با ۷۰۸ فقره معامله بود و سپس منطقه ۱۰ با ۴۹۸ معامله و منطقه ۴ با ۴۱۳ معامله در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. همچنين تعداد معاملات مسکن نيز در خردادماه امسال به منطقه ۱۹ با ۴۴ و سپس منطقه ۲۲ با ۷۰ فقره معامله مسکن تعلق داشت.

بر اساس گزارش بانک مرکزي، بيشترين سهم تعداد معاملات مسکن در خرداد امسال به واحدهاي مسکوني واقع در دامنه قيمتي ۱۵ تا ۲۰ ميليون تومان با سهم ۱۸.۶ درصد اختصاص دارد. همچنين بيشترين معاملات مسکن به واحدهاي با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات مسکن خرداد امسال تعلق يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره