برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولتیماتوم برای واریز سود سهام عدالت

ايسنا/واريز بخش دوم سود سهام عدالت درحالي در مرحله وعده و وعيد مسئولان باقي مانده است که دوباره صحبت از انتشار اسامي شرکت هايي که سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاري مرکزي واريز نکرده اند به ميان آمده و به نظر مي رسد اين شرکت ها تا پايان هفته جاري براي واريز سود فرصت دارند.

سود سهام عدالت سالهاي ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ طي يک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واريز شد، اما سود سال ۱۳۹۸ سرنوشت ديگري داشت و قرار شد طي دو مرحله به حساب سهامداران واريز شود، يعني مرحله نخست در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۹ واريز شد و مشمولان ۵۰ درصد سود سهام خود را دريافت کردند. 
در اين راستا، قرار شد مرحله دوم سود در سال جديد واريز شود و حتي وعده داده شده بود اين اتفاق قبل از ماه مبارک رمضان يعني در اواخر فروردين ماه رخ دهد. اما اين اتفاق نيفتاد و پس از آن اعلام شد که شرکت ها سود سهام را به شرکت سپرده گذاري واريز نکرده اند.

در اين راستا، حسين فهيمي - مديرعامل شرکت سپرده گذاري مرکزي - اين خبر را در اواسط ارديبهشت ماه اعلام کرد که نام پنج شرکتي که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب اين شرکت واريز نکرده اند، اعلام خواهد شد که اين اتفاق نيز نيفتاد. 

پس از آن شنيده هايي از شرکت سپرده گذاري مرکزي به گوش رسيد مبني بر اين که از آنجايي که شرکت هايي که بايد سود را پرداخت کنند يا با مشکل مالي رو به رو هستند يا برنامه افزايش سرمايه در آن احتمالا بخش دوم سود هم به دو بخش ۳۰ درصدي و ۲۰ درصدي تبدل شده و به حساب مشمولان واريز خواهد شد، اما اين اتفاق رخ نداد و فرهاد دژ‍پسند - وزير اقتصاد و امور دارايي – اواسط خردادماه اعلام کرد که بخش دوم سود سهام عدالت تا قبل از عيد قربان يعني ۳۰ تيرماه سال جاري به حساب مشمولان واريز مي شود. 
با اين حال به نظر مي‌رسد همچنان انتشار اسامي شرکت هايي که سود را واريز نکرده اند در دستور کار سازمان بورس قرار دارد. چراکه محمدعلي دهقان دهنوي­ _ رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار_ در آخرين اظهار نظر خود درمورد واريز سود سهام عدالت بر اين موضوع تاکيد کرده است که علت ديرکرد در واريز بخش دوم سود سهام عدالت به سبب آن است که از ۳۶ شرکت بورسي سرمايه پذير چند شرکت سودي را فعلا به حساب سپرده گذاري مرکزي به منظور تجميع مبالغ واريز نکردند، ما به آن‌ها تا پايان اين هفته فرصت داده‌ايم تا همکاري لازم را انجام دهند، در غير اين صورت به طور قطع اسامي آن‌ها را منتشر خواهيم کرد.

بايد منتظر ماند و ديد آيا اولتيماتوم سازمان بورس تاثيري در روند واريز سود از سوي شرکت ها دارد يا سهام داران همچنان بايد در انتظار دريافت حق خود بمانند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره