برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن روستایی شروع شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن روستایی شروع شد

ايسنا/مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن گفت: از روز ۹ تيرماه بانکهاي کشاورزي، تجارت و صادرات سهميه خود درخصوص وام ۱۰۰ ميليون توماني قرض‌الحسنه مسکن روستايي را به شعب ابلاغ کرده‌اند و به زودي ساير بانکها نيز پرداخت را آغاز مي‌کنند.

حميدرضا سهرابي اظهار کرد: تسهيلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهاي کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پيش از اين ۵۰ ميليون تومان بود که به ۱۰۰ ميليون تومان رسيده و به ساکنان اين مناطق که تا کنون از وامهاي بنياد استفاده نکرده‌اند پرداخت مي‌شود. از روز ۹ تيرماه بانکهاي کشاورزي، تجارت و صادرات سهميه خود را به استانها ابلاغ کرده‌اند و طبيعتا روند پرداخت ظرف يکي دو روز آينده آغاز خواهد شد. ساير بانکها از جمله بانک مسکن و ملت نيز به زودي پرداخت را شروع مي‌کنند.

وي افزود: قبلا مدت بازپرداخت اين تسهيلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزايش يافته است. بنابراين اقساط ماهيانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان مي‌رسد.

مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن با بيان اينکه بنياد در قالب برنامه‌هاي مختلف، احداث مسکن در شهرهاي کوچک و روستاها را انجام مي‌دهد گفت: يکي از اين برنامه‌ها تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه براي ساخت ۱۱۵ هزار واحد در حاشيه شهرها است که تا کنون ۶۴ هزار واحد در اين زمينه به بهره‌برداري رسيده است.

سهرابي تاکيد کرد: در حوزه افراد داراي معلوليت هم احداث ۶۵۰۰ واحد به بنياد مسکن محول شد که در روستاها ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات ساخت و ۸۵ ميليون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌هاي داراي دو فرد معلول پرداخت مي‌شود. تا کنون ۵۱۰۰ واحد در اين بخش به بهره‌برداري رسيده است.

وي يکي ديگر از شقوق برنامه‌هاي اين نهاد را ساخت مسکن ايتام دانست و گفت: در بخش مسکن ايتام برنامه ساخت ۲۰۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد که ۴۵۰ واحد تا کنون به بهره برداري رسيده است. در اين خصوص سرعت‌دهي به روند معرفي از سوي کميته امداد مي‌تواند اجراي برنامه را تسريع کند.

به گفته سهرابي ۱۰۰ هزار واحد نيز از طريق حساب صد امام (ره) توسط بنياد مسکن شروع شده که در اين خصوص هم حدود ۷۰ هزار واحد تا کنون تکميل و افتتاح شده است.

مديرکل مسکن روستايي بنياد مسکن خاطرنشان کرد: مسئوليت احداث حدود ۲۵۰ هزار واحد در حوزه اقشار کم‌درآمد و آسيب‌پذير نيز در دستور کار است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر