برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت خیارشور تا ۵۰ هزار تومان رسید!

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
قیمت خیارشور تا ۵۰ هزار تومان رسید!

تجارت نيوز/ افزايش عجيب قيمت خيارشور در حالي رخ داده است که رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و تره‌بار مي‌گويد رشد قيمت خيار در حدي نبوده است که قيمت محصولات فرعي آن را تا اين اندازه صعودي کند.
با افزايش قيمت خيار و بالا رفتن هزينه بسته‌بندي، خيارشور گران شد.
حالا متوسط قيمت انواع خيارشور در سوپرمارکت‌ها اکنون حدود ۳۸‌ هزار تومان است و برخي انواع اين محصول تا نزديک ۵۰‌ هزار تومان بالا رفته‌اند.
اين در حالي است که زمستان سال گذشته قيمت خيار به ۲۰ هزار تومان رسيد و توليدکنندگان اعلام کردند که در آن زمان قطع گاز و برق گلخانه‌ها باعث سرمازدگي اين محصول‌ شد.
حالا دوباره قيمت خيار به ۱۲ هزار تومان رسيده است که نسبت به هفته گذشته هزار و ۵۰۰ تومان گران شده است.
رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي درباره اين موضوع به تجارت‌نيوز توضيح داد: افزايش قيمت خيار آنقدر زياد نبوده که باعث رشد چند برابري قيمت خيارشور شود و احتمالا قيمت شيشه و هزينه بسته‌بندي در گراني خيار شور تاثير بيشتري دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر قيمت بطري آب معدني ۵۰۰ ميلي ليتري حدود سه هزار تومان است و با افزايش قيمت شيشه، طبيعي است که قيمت اين محصول به ۵۰ هزار تومان برسد.
اسدالله کارگر همچنين گفت: البته خيار رسمي در اطراف تهران در حال برداشت است و خيارهاي اطراف گلخانه‌اي هم به زودي به بازار مي‌رسد و البته افزايش قيمت حمل و نقل يکي از دلايل اصلي گراني خيار است.
به گفته او، قيمت خيار هفته گذشته بين ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در روزهاي اخير با افزايش تقاضا بهاي آن افزايش داشته است.
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره