نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

بهره‌برداری از شش طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۰

منبع
شانا
بروزرسانی
بهره‌برداری از شش طرح پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۰

شانا/ مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي گفت: در راستاي تحقق سبد طرح‌هاي جهش دوم، ۶ طرح پتروشيمي تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش شرکت ملي صنايع پتروشيمي، بهزاد محمدي درحاشيه بازديد از طرح اسلام‌آباد غرب و مجتمع اوره و آمونياک کرمانشاه اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷ طرح پتروشيمي به بهره‌برداري رسيد و از تعداد ۱۱ طرح باقي‌مانده از سبد جهش دوم صنعت پتروشيمي، ۶ طرح در سال جاري و ۵ طرح در نيمه نخست سال آينده وارد مدار توليد مي‌شوند.

وي افزود: ۳۹ طرح فعال نيز در سبد طرح‌هاي جهش سوم قرار دارند که تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداري مي‌رسند و با بهره‌برداري از آنها ظرفيت توليد به ۱۳۷ ميليون تن خواهد رسيد و درآمدهاي صنعت پتروشيمي به ۳۵ ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اينکه درآمد صنعت پتروشيمي در سال گذشته ۱۵ ميليارد دلار بوده است، گفت: امسال اين رقم به حدود ۲۱ ميليارد دلار مي‌رسد و تا سال ۱۴۰۴ درآمد اين صنعت به ۳۵ ميليارد دلار خواهد رسيد.

محمدي تصريح کرد: با تعريف سه بخش توسعه‌اي و تعريف ۴۶ طرح يعني طرح‌هاي پيشران، راهبردي و خوراک ترکيبي که تعدادي از طرح‌ها در حال اعطاي مجوز و يا تخصيص زمين هستند، در سال ۱۴۰۶ ظرفيت توليد به ۱۶۰ ميليون تن و درآمد به ۵۰ ميليارد دلار مي‌رسد.

پيگيري مستمر براي شتاب در ساخت طرح اسلام‌آباد غرب

وي ادامه داد: پس از خصوصي‌سازي طرح اسلام‌آباد غرب نخستين پروژه‌اي است که از سوي شرکت ملي صنايع پتروشيمي با دانش فني ايراني اجرا مي‌شود و توسعه مي‌يابد و اميد است که با پيگيري‌هاي مستمر در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداري برسد و توليد پروپيلن از گاز طبيعي براي نخستين بار در کشور محقق شود.

مديرعامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي افزود: اين طرح براي NPC داراي اهميت ويژه‌اي است و با دانش فني ايراني و کاتاليست‌هاي داخلي گاز را به متانول، متانول را پروپيلن و در نهايت پروپيلن را به پلي‌پروپيلن تبديل خواهد کرد.

محمدي با اشاره به اينکه عمليات بتون‌ريزي و سيويل اين طرح و ساخت مخازن در شهريورماه آغاز مي‌شود، گفت: براي شرکت ملي صنايع پتروشيمي «زمان و برنامه» از اهميت بالايي برخوردار است و در جلسه امروز همانند جلسه‌هاي پيشين برنامه کلان طرح و همچنين هدف‌گذاري روند فعاليت‌ها در ماه‌هاي آتي بررسي شد؛ نظارت و پيگيري بر روند اجراي اين طرح با جديت دنبال مي‌شود.

وي طرح توسعه صنايع پتروشيمي کرمانشاه را يکي از طرح‌هاي جهش سوم صنعت برشمرد و اظهار کرد: اين طرح بيش از ۴۵ درصد پيشرفت دارد و با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده روند ساخت آن شتاب گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره