logo

رشد ۳۱.۸ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در بهار ۱۴۰۰

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رشد ۳۱.۸ درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در بهار ۱۴۰۰

ايرنا/بررسي آماري منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي از صدور ۱۰ هزار و ۷۱۴ فقره جواز تاسيس صنعتي در سه ماهه نخست امسال است. آماري که حکايت از رشد ۳۱.۸ درصدي در مقايسه با مدت مشابه پارسال دارد.

پيش‌بيني مي‌شود براي مجوزهاي يادشده در مجموع ۲۷۱ هزار و ۲۳۱ ميليون تومان سرمايه‌گذاري انجام شده باشد که حاکي از رشد ۱۶۲ درصدي در هم‌سنجي با پارسال دارد.

همچنين مجوزهاي يادشده منجر به اشتغال‌زايي براي ۲۸۸ هزار و ۹۶ نفر مي‌شود که در مقايسه با سه ماهه نخست پارسال رشد ۵۲.۴ درصدي را نشان مي‌دهد.

بررسي آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه پروانه‌هاي بهره‌برداري صنعتي نيز رشد ۲۵.۳ درصدي اين پروانه‌ها را در بهار ۱۴۰۰ با هزار و ۵۷۲ فقره نشان مي‌دهد.

براي اين پروانه‌هاي صنعتي ايجادي و توسعه‌اي نيز ۴۶ هزار و ۵۲۲ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است که اشتغال ۳۹ هزار و ۵۶۶ نفري را به دنبال خواهد داشت.

رشد ۸.۳ درصدي صدور پروانه‌هاي اکتشاف معدني

بر پايه اين گزارش، در بهار امسال ۲۲۱ پروانه اکتشاف معدني در کشور صادر شده است، آماري که حکايت از رشد ۸.۳ درصدي در مقايسه با مدت مشابه پارسال دارد.

در اين مدت ۱۰۷ گواهي کشف و ۱۲۱ پروانه بهره‌برداري معدني صادر شد که در هم‌سنجي با سال گذشته به ترتيب رشد ۳.۹ درصدي و افت ۵.۵ درصدي را نشان مي‌دهد.

در سه ماهه نخست امسال جمع اشتغال پروانه‌هاي بهره‌برداري معادن هزار و ۸۵ نفر بود که در مقايسه با سه ماهه پارسال افت ۳.۸ درصدي را نشان مي‌دهد. همچنين هزينه عمليات اکتشاف با رشد ۵۶.۷ درصدي در مقايسه با بهار ۹۹ به ۳۳.۳ ميليارد تومان رسيد.

 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره