برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار درباره کاهش تولید تخم مرغ در ماه‌های آینده

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار درباره کاهش تولید تخم مرغ در ماه‌های آینده

فارس/ عضو هيئت مديره اتحاديه مرکزي مرغداران ميهن گفت: فشار کمبود نهاده دامي و افزايش ساير هزينه ها، باعث کاهش جوجه ريزي در مرغداري ها شده که عرضه تخم مرغ در ماه هاي آتي را کاهش مي‌دهد.
ناصر نبي پور عضو هيئت مديره اتحاديه مرکزي مرغداران ميهن گفت: هزينه تمام شده توليد تخم مرغ به شدت افزايش يافته و ميزان جوجه‌ريزي در واحدهاي مرغداري کاهش يافته است بنابراين پيش بيني مي شود در ماه‌هاي آينده عرضه تخم مرغ در بازار با کاهش قابل توجهي مواجه شود.
به گفته اين مسئول در حالي که هزينه توليد يک کيلوگرم تخم مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسيده اما همچنان توليدکنندگان مجبورند با قيمت مصوب آذر ماه گذشته يعني هر کيلوگرم ۱۴۰۰۰ تومان تخم مرغ عرضه کنند که باعث ضرر و زيان توليد کنندگان شده است.
وي بالا بودن قيمت خوراک را مهمترين عامل افزايش هزينه توليد عنوان کرد و گفت: اولاً نهاده‌هاي دام و طيور آن طور که مسئولان قول داده اند به موقع به دست مرغداران نمي رسد و معمولاً  پس از ثبت درخواست هاي دولتي دو ماه طول مي‌کشد تا ذرت و سويا به دست مرغداران برسد.
دوم اينکه توليدکنندگان مجبورند بخش زيادي از نياز خود را از بازار آزاد به قيمت هاي گران تر تهيه کنند که هزينه هاي آنها را افزايش مي دهد.
نبي پور گفت: در حالي که هر کيلوگرم ذرت دولتي يک هزار و ۹۰۰ تومان و سويا ۳۴۰۰ تومان است اما مرغداران مجبور هستند از بازار آزاد به قيمت ۶ هزار تومان و ۸ هزار تومان خريداري کنند.

عضو هيئت مديره اتحاديه مرکزي مرغداران ميهن همچنين بالا بودن نرخ کرايه ها را دليل ديگر افزايش هزينه‌هاي توليد عنوان کرد و گفت: نرخ کرايه ها امسال ۴۰ درصد افزايش يافته اما کاميون داران به اين قيمت ها راضي نيستند و معمولاً مبالغ بيشتري را مي خواهند و نرخ کرايه ها حدود ۷۰ درصد براي مرغداران بيشتر مي شود.
به گفته اين مسئول افزايش قيمت جوجه مرغ تخم گذار هم عامل ديگري بر افزايش هزينه‌هاي توليد شده به طوري که قيمت هر قطعه پولت از ۳۰ به ۱۰۰ هزار تومان و قيمت هر قطعه مرغ آماده تخم گذاري از ۴۰ به ۱۵۰ هزار تومان افزايش يافته است.
وي خاطر نشان کرد همچنان که کاهش ۱۰ ميليون قطعه جوجه ريزي در دي ماه گذشته مشکلاتي را براي عرضه تخم مرغ ايجاد کرد کاهش جوجه ريزي هاي فعلي نيز بر عرضه تخم مرغ در ماههاي آينده تاثيرگذار خواهد بود.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره