برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاهش دمای استان تهران تا ۸ درجه سانتیگراد

ايسنا/ کاهش دماي استان تهران تا ۸ درجه سانتيگراد و افزايش غلظت برخي آلاينده‌ها در هواي پايتخت طي امروز (۷ مردادماه) پيش‌بيني مي‌شود.

طي چهار روز آينده آسماني صاف تا نيمه ابري همراه با وزش باد و در نيمه شمالي در بعضي ساعات همراه با افزايش ابر، وزش باد شديد و گاهي رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق براي استان تهران پيش‌بيني مي‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسي استان تهران از عصر امروز تا جمعه شب(۷ تا ۸ مردادماه) رخداد بارش پراکنده با احتمال وقوع رعد و برق در ساير نقاط استان دور از انتظار نيست. طي اين مدت در نيمه جنوبي استان در بعضي ساعات وزش باد شديد با احتمال خيزش موقت گرد وخاک پيش‌بيني مي‌شود. تا شنبه (۹ مردادماه) روند کاهش نسبي دما در نواحي شمالي ۴ تا ۸ درجه سانتيگراد و در نيمه جنوبي ۳ تا ۵ درجه سانتيگراد انتظار مي‌رود.
پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده در شرکت کنترل کيفيت هواي شهر تهران حاکي از آن است که در صبحگاه امروز(۷ مردادماه) با وجود کاهش تردد خودروها در روز تعطيل کيفيت هوا در بيشتر مناطق در محدوده‌ ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار خواهد گرفت که ناشي از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاينده‌ها طي ساعات گذشته است. 
افزايش نسبي تندي باد طي روز پراکندگي آلاينده‌ها را تسهيل خواهد کرد، هرچند با توجه به حضور عوامل کافي جهت توليد آلاينده ازن، در برخي مناطق افزايش غلظت اين آلاينده سبب کاهش کيفيت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد همچنين افزايش تندي باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق و برقراري وضعيت قابل‌ قبول در بيشتر مناطق پيش‌بيني مي‌شود.
کاهش تندي باد تا صبح فردا (۸ مردادماه) سبب افزايش غلظت آلاينده‌ها خواهد شد و برقراري وضعيت نامطلوب در پاره‌اي از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. طي روز به‌تدريج بر تندي باد افزوده خواهد شد که شرايط مناسب براي پراکندگي آلاينده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال توليد و افزايش غلظت آلاينده‌ ازن مي‌تواند در برخي مناطق سبب کاهش کيفيت هوا شود. 

بر اساس اين پيش‌بيني‌ها تداوم ناپايداري جوي تا ساعات پاياني جمعه همراه با رشد ابرناکي و گاهي رگبار پراکنده سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌ تبع آن پراکندگي آلاينده‌ها و وضعيت قابل‌ قبول کيفيت هوا در بيشتر مناطق پيش‌بيني مي‌شود.
آلاينده شاخص هواي پايتخت طي ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ميکرون» با ميانگين ۹۷ بود و کيفيت هواي پايتخت در وضعيت قابل قبول قرار داشت. آلاينده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ميکرون» با ميانگين ۹۷ و کيفيت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره