برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

سقوط آزاد سفرهای هوایی در تعطیلات؛ حجم پروازها چقدر کاهش یافت؟

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
سقوط آزاد سفرهای هوایی در تعطیلات؛ حجم پروازها چقدر کاهش یافت؟

خبرآنلاين/ طبق بررسي‌هاي صورت گرفته ميزان جابه جايي حمل ونقل عمومي کاهش چشم گيري پيدا کرده به طوري که در بخش پروازي به کاهش ۵۷ درصدي رسيد.


با اعلام تعطيلات چند روزه کرونايي که از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد  بوده است، شاهد کاهش چندين درصدي تردد خودروها، حمل و نقل ريلي و پروازها هستيم.

با توجه به آنکه ستاد ملي مقابله با کرونا اعلام کرده بود که بايد ميزان جابه جايي مسافران در بخش هاي حمل و نقل عمومي از جمله اتوبوس، قطار و هواپيما يک سوم کاهش يابد؛ بنابر اين همين امر باعث شده که  ميزان جابه جايي مسافران و همين طور جابه جايي بخش هاي مختلف حمل و نقلي هم کاهش يابد.

چندي پيش شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزير راه و شهرسازي به ما اعلام کرده بود که تمامي بخش‌هاي حمل ونقلي موظف هستند تعداد سفرهاي خود را به يک سوم برسانند.

آدم نژاد در اين باره عنوان کرد: در مدت تعطيلات کرونايي ظرفيت مسافري هواپيماها به ۶۰ درصد کاهش يافته ضمن آنکه ظرفيت جابجايي قطار و اتوبوس به ۵۰ درصد رسيده است. تمام مسافراني که در اين مدت بليت پيش خريد کرده بودند مي‌توانند مبالغ بليت خود را استرداد کنند و مشکلي در اين بخش وجود ندارد.

حال بعد از گذشت 5 روز از تعطيلات کرونايي، سراغ آمار جا به جايي ها توسط حمل و نقل عمومي رفته ايم تا ببينيم اين بخشنامه چه ميزان در فروش بليت ها رعايت شده است؟

طبق آمار به دست آمده در حال حاضر شاهد کاهش چشمگير حجم پروازها طي تعطيلات 6 روزه بوده ايم به طوري که  در ۲۸ تير امسال ۳۴۹ پرواز (۱۷۵ پرواز خروجي و ۱۷۴ پرواز ورودي) در فرودگاه مهرآباد انجام شد که اين تعداد با کاهش ۵۷ درصدي به ۱۵۰ پرواز در روز ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ رسيده است.

۲۸ مرداد امسال ۷۶ پرواز خروجي و ۷۴ پرواز ورودي در فرودگاه مهرآباد انجام شده است. تعداد پروازهاي خروجي و ورودي اين فرودگاه طي روز ۲۸ مرداد به ترتيب در مقايسه با روز مشابه در تيرماه ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد رشد منفي داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره