برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

میزان افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در سال آینده اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
میزان افزایش حقوق کارکنان شرکت‌های دولتی در سال آینده اعلام شد

ايسنا/ سازمان برنامه و بودجه ميزان علي الحساب افزايش حقوق کارکنان شرکت هاي دولتي، بانک ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت را ۱۰ درصد اعلام کرده است، درصد افزايش حقوق کارکنان دولت حتي به طور علي‌الحساب هنوز مشخص نيست.
بخشنامه بودجه شرکت هاي دولتي، بانک ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت، از سوي سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است و آنها مکلفند بودجه پيشنهادي خود را تا حداکثر ۲۰ مهر ماه به اين سازمان ارائه دهند.
اما آنچه که در بخشنامه آمده در حوزه حقوق از اين حکايت دارد که سازمان برنامه و بودجه تاکيد کرده تمامي شرکت هاي دولتي از جمله شرکت هايي که داراي قوانين و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزايا هستند افزايش ضريب ريالي حقوق را به طور علي الحساب ۱۰ درصد در نظر بگيرند که رقم قطعي ضريب بايد به تصويب هيات وزيران برسد.
همچنين افزايش حقوق و دستمزد مشمولين قانون کار علي الحساب ۱۰ درصد لحاظ خواهد شد و رقم قطعي افزايش به تصويب شوراي عالي کار مي رسد.
طبق اين بخشنامه ضريب حقوق اعلامي در بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغي توسط رئيس جمهور ملاک محاسبه و تنظيم نهايي هزينه پرسنلي تمامي شرکت هاي دولتي خواهد بود.

افزايش حقوق کارکنان دولت فعلا مشخص نيست

اما آنچه که مطرح شده  مربوط به شرکت‌هاي دولتي، بانک ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت خواهد بود و اين جدا از حقوق و مزايايي است که دولت بابت کارکنان خود پرداخت مي‌کند که فعلا ميزان افزايش حقوق کارکنان دولت مشخص نشده و در بخشنامه کل بودجه ۱۴۰۱ گنجانده خواهد شد، ولي در نهايت ميزان افزايش حقوق کارکنان دولت و کارکنان شرکت هاي دولت برابري خواهد کرد.
لازم به توضيح است که بودجه کل کشور از دو بخش بودجه عمومي و بودجه شرکت هاي دولتي، بانک ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت تشکيل مي شود که حقوق و مزاياي کارکنان دولت از محل منابع عمومي از بودجه عمومي پرداخت مي شود که در سمت مصارف در هزينه هاي جاري قرار مي گيرد.
بنابراين آنچه که در مورد اين افزايش ۱۰ درصدي در بخشنامه بودجه شرکت‌هاي دولتي مطرح است مربوط به خود اين شرکت ها، بانک ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت است که بودجه آنها از منابع عمومي دولت جدا است و به عبارتي دولت پرداختي از محل منابع عمومي به آنها ندارد.
اين در حالي است که تعيين ميزان افزايش حقوق بايد متناسب با نرخ تورم صورت گيرد و براساس قانون بودجه امسال  افزايش حقوق کارکنان و بازنشستگان تا ۲۵ درصد پيش‌بيني و مقرر شد که دريافتي‌هاي بالاي ۱۰ ميليون تومان مشمول اين ۲۵ درصد نشده و فقط به ميزان ثابت دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان افزايش حقوق داشته باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره