برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد

ايسنا/جديدترين گزارش ماهانه اوپک نشان داد قيمت نفت سنگين ايران ماه ميلادي گذشته اندکي کاهش پيدا کرد.

 قيمت نفت سنگين ايران در اوت به ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسيد که در مقايسه با ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در ژوييه، دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۳.۶ درصد پايينتر بود. ميانگين قيمت نفت سنگين ايران از ابتداي سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۷۰ سنت در مقايسه با ۳۹ دلار و ۳۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتي اوپک پس از بهبود به مدت سه ماه متوالي، در اوت سه دلار و ۲۰ سنت کاهش يافت و به ۷۰ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسيد. اين به منزله ۴.۴ درصد کاهش ماه به ماه بود که بزرگترين کاهش ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود. با اين حال ميانگين ارزش سبد نفتي اوپک از ابتداي سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه بوده که ۲۵ دلار و ۴۲ سنت معادل ۶۲.۸ درصد افزايش در مقايسه با ۴۰ دلار و ۵۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان مي دهد.

طبق گزارش منابع ثانويه، توليد نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اوت به ۲۶.۷۶ ميليون بشکه در روز رسيد که ۰.۱۵ ميليون بشکه در روز در مقايسه با ژوييه افزايش داشت. توليد نفت عمدتا در عراق، عربستان سعودي، امارات متحده عربي و آنگولا افزايش پيدا کرد اما در نيجريه کاهش داشت. توليد نفت ايران هشت هزار بشکه در روز در اوت نسبت به ماه پيش از آن کاهش يافت و از ۲.۴۹۳ ميليون بشکه به ۲.۴۸۵ ميليون بشکه در روز رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره