مبادله 2 میلیارد و 400 میلیون دلار در اتاق مبادلات

منبع
بروزرسانی
مبادله 2 میلیارد و 400 میلیون دلار در اتاق مبادلات
آفتاب: کيومرث فتح‌اله کرمانشاهي در گفتگو با مهر گفت: راه‌اندازي اتاق مبادلات ارزي اقدام بسيار مناسبي از سوي دولت براي کنترل بازار ارز بوده است و همانطور که عملکرد اين اتاق نيز نشان مي‌دهد، هم اکنون توانسته بازار آزاد را نيز تا حد زيادي کنترل کند. معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران افزود: بر اساس آمار و اطلاعاتي که از اتاق مبادلات ارزي در اختيار است، تاکنون 2 ميليارد و 400 ميليون دلار ارز به بخش واردات کشور اختصاص يافته است که اين ميزان تخصيص، براي ثبت سفارش 8600 قلم کالا صورت گرفته است. وي تصريح کرد: اولويت‌هاي کالايي 3 تا 8 هم اکنون در اتاق مبادلات ارزي، ارز مبادلاتي دريافت مي‌کنند. به گزارش مهر، اولويت سوم شامل مواد اوليه بخش کشاورزي و مواد اوليه پايه صنعتي، اولويت 4 شامل قطعات منفصله خودرويي و مواد شيميايي ريافت مي کنند. اولويت 5 و 6 از يک جنس هستند و اجزا و قطعات و تجهيزات صنعتي را تشکيل مي دهند که با توجه به اينکه جنس آنها به هم نزديک است، در اتاق مبادلات ارزي ارز مي گيرند، البته رديف 5 تعرفه‌هاي بالاتري براي ورود دارند. اولويت 7 شامل اجزا و قطعات و ماشين آلات خطوط توليدي و اولويت 8 شامل ماشين آلات سواري کم مصرف و ماشين آلات راهسازي و حمل و نقل عمومي هستند.