سردار محمدرضا نقدی: 30میلیارد دلار اجناس غیر ضرور وارد کشور شده است

منبع
بروزرسانی
 سردار محمدرضا نقدی: 30میلیارد دلار اجناس غیر ضرور وارد کشور شده است
قانون- رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: هم اکنون 84 ميليارد دلار واردات به کشور داريم که از اين ميزان 30ميلياد دلار مربوط به اجناس غير ضرور است. به گزارش مهر، سردار محمدرضا نقدي شامگاه دوشنبه در ديدار با آيت الله العظمي علوي گرگاني به گزارشي از برنامه‌هاي حلقه‌هاي صالحين نيروهاي بسيجي اشاره کرد و افزود: هم اکنون 2 هزار حلقه صالحين در کشور تشکيل شده که مسائل مختلف تربيتي در اين حلقات دنبال مي‌شود. وي گفت: در حلقه‌هاي صالحين مباحثي همانند احکام شرعي، معارف قرآن و احاديث اهل بيت(ع)، مسائل اعتقادي و ديني بيان مي‌شود که موجب رشد روحي و معنوي بسيجيان مي‌شود. رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان کرد: حلقه‌هاي صالحين با حضور تعداد 20 نفر از بسيجيان زير نظر يک سرگروه بوده که سرگروهان نيز زير نظر مربياني از طلاب و روحانيون و سر مربيان نيز زير نظر فضلاي سطح سه و چهار حوزه علميه فعاليت مي‌کنند. وي ابراز داشت: مباحث مختلفي از جمله فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه‌هاي مختلف از جمله اقتصاد مقاومتي در حلقه‌هاي صالحين بحث و بررسي مي‌شود چرا که اين بحث بخشي مربوط به دولت و بخشي نيز مربوط به مردم است که بايد نهادينه شود. هم اکنون 84 ميليارد دلار واردات به کشور داريم سردار نقدي با بيان اينکه هم اکنون 84 ميليارد دلار واردات به کشور داريم افزود: از اين ميزان، 64 ميليارد دلار به صورت رسمي و 20 ميليارد دلار به صورت قاچاق وارد کشور مي‌شود که 30 ميلياد دلار از اين واردات مربوط به اجناس غير ضرور است و مي‌توان به ازاي جلوگيري کردن هر پنج هزار دلار يک شغل در کشور ايجاد کرد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: برخي از اين اجناس غير ضرور مربوط به لوازم آرايشي، گل، لوازم لوکس، انواع ميوه و غيره است. وي با بيان اينکه در سال گذشته مردم ايران 10 ميليون قطعه سکه به ارزش 6 هزار ميليارد تومان خريد کردند عنوان کرد: اقتصاد مقاومتي بايد براي جامعه تبيين شود تا جامعه براي اجناس غير ضرور هزينه اضافي نکند و سرمايه‌ها به بخش‌هاي توليدي راه يابد. سردار نقدي ادامه داد: از سخنرانان و مداحان در ايام محرم انتظار داريم تا اين موارد را براي جامعه بازگو کنند تا بخشي از مشکلات کشور در عرصه اقتصاد برطرف شود. رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به فعاليت‌هاي علمي بسيج نيز اظهار داشت: از 36 نفري که در کنکور امسال رتبه تک رقمي کسب کردند، تعداد 25 نفر از آن‌ها عضو رسمي بسيج بودند و با بسيج ارتباط تشکيلاتي داشتند.