نماد آخرین خبر

رئیس حفظ نباتات: گیاهپزشکی الکترونیکی مصرف سم را کاهش می‌دهد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس حفظ نباتات: گیاهپزشکی الکترونیکی مصرف سم را کاهش می‌دهد

ایرنا/ رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم پدید می‌آورد.

شاهپور علائی‌مقدم ، ضمن اشاره به نظام صدور مجوز و پروانه واحدهای گیاهپزشکی که در سال ۱۳۹۴ توسط وزیر وقت جهادکشاورزی ابلاغ شده، اظهار کرد: سازمان حفظ نباتات کشور تنها مرجع قابل استناد برای صدور مجوز فعالیت‌های گیاهپزشکی است.
وی افزود: با تعامل سازنده و مستمر دو سازمان حفظ نباتات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و رعایت کامل سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی می‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت.
رییس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه یکی از الزامات رویکرد جدید صادرات محصولات کشاورزی و دستیابی به محصول کشاورزی سالم، ساماندهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی است، گفت: مثبت شدن تراز تجاری منوط به فعالیت سازمان حفظ نباتات در بحث سلامت غذاست که یکی از الزامات آن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی الکترونیک است.
این مقام مسئول ادامه داد: سلامت غذایی کشور در گرو استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی است و در این بین نقش گیاهپزشکان با توصیه و عرضه آفت‌کش‌های نباتی به صورت فنی بسیار حایز اهمیت است.
علائی‌مقدم ضمن اشاره بر مهندسی‌سازی فرآیند توزیع و مصرف سموم و نسخه‌نویسی الکترونیکی، تصریح کرد: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم پدید می‌آورد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص نسخه نویسی گیاهپزشکی تاکید کرد که یک گیاهپزشک باید نسخه گیاهپزشکی صادر کند، افزود: نسخه نویسی گیاهپزشکی نباید محدود به کلینیک‌های گیاهپزشکی شود و هر گیاهپزشک که داری شماره نظام مهندسی است در هر مکان و شرایط باید بتواند نسخه گیاهپزشکی صادر کند.
وی رویکرد و خیزش ممنوعیت ارائه سم به بهره بردار بدون نسخه گیاهپزشکی را در خارج شدن سموم غیرمجاز از شبکه توزیع سموم موثر دانست و بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های به موقع و آموزش این مبحث باید فرهنگ‌سازی شود.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره