معاون وزیر صنعت معدن و تجارت سهام 200 شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است

منبع
بروزرسانی
   معاون وزیر صنعت معدن و تجارت  سهام 200 شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است
|ارسال به دوستان غلامرضا شافعي سه شنبه شب در حاشيه بازديد از شرکت کشت وصنعت نيشکر هفت تپه در شمال خوزستان در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: واگذاري سهام اين شرکت ها بر اساس اصل 44 قانون اساسي صورت گرفته است. وي افزود:مطالعاتي براي واگذاري سهام برخي صنايع از جمله لاستيک و صنعت قند از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران آغاز شده که در دست بررسي است. وي همچنين گفت: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران هر تعداد شرکت در اختيار داشته سهامش را براي واگذاري اعلام کرده است. معاون وزير صنعت معدن و تجارت همچنين در خصوص بازسازي و افزايش ظرفيت اسمي کارخانه کشت و صنعت نيشکر هفت تپه گفت: کمک به بخش تحقيقات کشاورزي و حمايت از صنعت توليد شکر از جمله برنامه هاي اين سازمان در شرکت کشت وصنعت نيشکر هفت تپه است. وي افزود:از سال 87 تاکنون 220 ميليارد ريال براي بازسازي کارخانه کشت و صنعت نيشکر هفت تپه هزينه شده که در گام دوم نيز 100ميليارد ريال ديگر براي اين امر اختصاص خواهد يافت. شافعي افزود:کارخانه کشت و صنعت نيشکر هفت تپه به عنوان پيرترين شرکت توليد شکر در کشور فعال بوده که همچنان توان و ظرفيت توليد دارد. وي همچنين در خصوص حمايت دولت از کارخانجات توليد شکر گفت:اگر نياز باشد دولت بخشي از شکر توليدي شرکت ها را با نرخ دولتي خريداري خواهد کرد تا کارخانه ها بتوانند به فعاليت توليدي خود ادامه دهند. رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران همچنين گفت: اين سازمان بررسي مسايل و مشکلات کارخانه هاي کشور و کمک به رفع مشکلات آنها را با انجام بازديدهاي ميداني در دست اجرا دارد. معاون وزير صنعت معدن و تجارت در سفر به هفت تپه از بخش هاي مختلف کارخانه کشت و صنت نيشکر هفت تپه ديدن کرده و از نزديک در جريان مسايل و مشکلات اين کارخانه قرار گرفت. کارخانه کشت و صنعت نيشکر هفت تپه با 9 هزار هکتار مزرعه نيشکر پارسال 43 هزار تن شکر توليد کرد