نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موسیقی

تجارت موسیقی در تلویزیون با احیای برند فراموش شده "حامد همایون"!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تجارت موسیقی در تلویزیون با احیای برند فراموش شده "حامد همایون"!

تسنيم/ حامد محمودزاده قرار است در نقش حامد همايون بازي کند و اين در حالي است که بِرند حامد همايون مدت‌هاست رو به افول گذاشته است.
اگر از شما بپرسند که «حامد محمودزاده را مي‌شناسيد؟» احتمالا پاسختان منفي خواهد بود. اگر به شما تاکيد کنند که اين شخص را مي‌شناسيد و احتمالا چندين بار هم او را ديده‌ايد؛ شايد بيشتر تعجب کنيد. اما واقعيت آن است که شما اين شخص را مي‌شناسيد و شايد بارها و بارها در موقعيت‌هاي مختلف صدايش را شنيده‌ايد؛ يا خودتان از علاقه‌مندان به صدايش هستيد يا در تاکسي و خيابان و مهماني و جاهاي ديگري، به اجبار يا به انتخاب خودتان آهنگ‌هايش را شنيده‌ايد.

اما بِرند تجاري او با نامش فرق مي‌کند. او با بِرند «حامد همايون» خواننده شد. عنواني که محسن رجب‌پور تهيه کننده موسيقي پاپ برايش انتخاب کرد. «حامد همايون» خيلي زود گُل کرد، خيلي زود درخشيد و خيلي زود هم به سمت اُفول رفت.

خواننده‌هاي زيادي در سال‌هاي گذشته دچار چنين سرنوشتي شده‌اند؛ يعني در يک شب ره صد سال را پيمودند و در يک شب هم به انتهاي خط رسيدند. چنين خوانندگاني پس از گذر از لحظه‌هاي اوج و محبوبيت، وارد روند فراموشي مي‌شوند.


بر کسي پوشيده نيست که خوانندگان پاپِ تاريخ مصرف‌دار، با هدايت و مديريت تهيه‌کنندگان، مسير کوتاهِ فرش تا عرش را طي مي‌کنند. براي حامد محمودزاده هم ماجرا با مديريت محسن رجب‌پور شکل گرفت و پيش رفت.

بِرند حامد همايون در پنج ماهِ نخست سال 1396 حدود 239 اجرا را به صحنه برد. او را رکورددار برگزاري تعداد کنسرت در يک سال مي‌دانند. حتي کار به جايي رسيد که اين رکورد در گينس هم ثبت شد.

اما دوران اوج و درخشش و درآمدزايي خيلي زود به پايان رسيد و روزگارِ تلخ‌تر از زهر فرا رسيد.
اکنون چند سالي است که بِرند حامد همايون تقريبا تمام شده و مدت‌هاي زيادي از برگزاري آخرين کنسرت او مي‌گذرد.
با اين حال گويا حامد همايون نمي‌خواهد براي هميشه فراموش شود. تهيه‌کننده اين برند در تلاش است تا «حامد همايون» را بار ديگر احيا کند. براي اين کار کجا بهتر از تلويزيون!

يادمان باشد که بسياري از خوانندگاني که مي‌خواهند براي نخستين بار در فضاي موسيقي کشور مطرح شوند، کارِ تبليغاتي‌شان را از تلويزيون شروع مي‌کنند.  پس طبيعي است که بِرند حامد همايون هم براي احياي خود بار ديگر دست به دامن تلويزيون شود.

در روزهاي گذشته خبر آمد که سريالي با عنوان «حالا برعکس» قرار است، براساس پست صحنه‌هاي برنامه‌ي «خنداونه» پخش شود. جالب‌تر آنکه يکي از بازيگران اين سريال حامد محمودزاده است که با همان بِرند «حامد همايون» در اين سريال حضور دارد. محمودزاده در اين سريال نقش «حامد همايون» را بازي مي‌کند.

اين سريال طنز هر شب از شبکه نسيم پخش خواهد شد و به نوعي مکمل برنامه‌ «خندوانه» خواهد بود.

نتيجه اينکه بِرند حامد همايون بار ديگر از طريق رسانه ملي قرار است احيا شود. حال اينکه چرا تلويزيون پذيرفته است که يکي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي خود را به احياي خواننده‌اي در عرصه موسيقي پاپ اختصاص دهد، پرسشي است که بايد از مسئولان تلويزيون پرسيد.

ماجرا زماني تبليغاتي‌تر مي‌شود که بدانيم حامد همايون اين روزها آماده‌ انتشار تازه‌ترين آلبومش مي‌شود. به زبان ساده؛ تلويزيون جايگاهي مي‌شود براي احياي برندي که در عرصه‌ موسيقي رو به افول و فراموشي رفته بود؛ پس از اينکه اين بِرند بار ديگر برسر زبان‌ها افتاد، آلبوم جديد او هم روانه‌ي بازار موسيقي مي‌شود و اينگونه است که مسيري درست؛ البته از نظر تبليغاتي براي اين برند طي خواهد شد.

همچنين بايد بدانيم که حضور خوانندگان در برنامه‌هاي تلويزيوني هميشه با اين پرسش همراه بوده است که فلان خواننده چطور و براساس کدام معيار و کدام جايگاه فرهنگي و هنري به فلان برنامه‌ي تلويزيوني دعوت شده است؟ گاهي ديده شده که خواننده‌اي با کمترين سابقه‌ي هنري يعني حتي با کمتر از يک سال فعاليت در عرصه موسيقي، به يکي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون دعوت شده و در راهِ مشهور شدن، در يک شب، هزاران فالوور جذب کرده است.

اين بار البته ماجرا کمي متفاوت‌تر است و بايد پرسيد که حامد محمودزاده براساس کدام سابقه‌ بازيگري و براساس کدام جايگاه‌ فرهنگي و هنري براي بازي در سريالي تلويزيوني آن هم در نقشِ «حامد همايون» انتخاب شده است؟

شايد هم اين سريال از اساس براي احياي اين بِرند طراحي و ساخته شده باشد!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره