نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

اظهارات قالیباف در گفتگوی ویژه خبری؛ از قول درباره دستمزدها تا واکنش به صحبت‌های ظریف

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
اظهارات قالیباف در گفتگوی ویژه خبری؛ از قول درباره دستمزدها تا واکنش به صحبت‌های ظریف

آخرین خبر/ «محمدباقر قالیباف» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو ویژه خبری برنامه‌ها و اهداف خود را در این دوره از انتخابات از شبکه خبر سیما تشریح خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه( ۲۹ خردادماه)، از ساعت ۲۲، مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما است که در این برنامه مهمترین برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های خود در دولت آینده به نام «خدمت و پیشرفت» را تشریح خواهد کرد.
۱۱ خردادماه تبلیغات تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و پیش از این برنامه، قالیباف در ۷ برنامه سیما در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها، اهداف و برنامه‌های خود را تشریح کرد و شب گذشته نیز همراه با سایر رقبای این دوره از انتخابات، در نخستین مناظره تلویزیونی حاضر شد.

مهمترین بخش های اظهارات قالیباف

پاسخ صریح قالیباف به ظریف؛ مگر رهبر انقلاب همین چند وقت قبل نفرمودند که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؟ پس شما چه تبعیتی دارید؟ تابع کدام سیاست هستید؟


شما می‌گویید تابع سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزۀ سیاست خارجی هستید. مگر رهبر انقلاب همین چند وقت قبل نفرمودند که قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و همه را از بلاتکلیفی درآورد؟ پس شما چه تبعیتی دارید؟ تابع کدام سیاست هستید؟ ️

در شورای‌عالی امنیت ملی مجلس مکلف شده برای خروج آمریکا از برجام مجلس قانون‌گذاری کند. این قانون دست مذاکره‌کنندگان را پُر کرد. ️

وقتی ترامپ از برجام بیرون رفت دولت وقت گفت یک هفته فرصت می‌دهیم برگردند. یک هفته شد ۲ هفته و بعد شد چند ماه و همین‌طور این مسیر پیش رفت. ️چطور ما چیزی از دولت آمریکا می‌خواهیم می‌گوید در اختیار کنگره است؟

خب اینجا هم مجلس دست مذاکره‌کننده را پُر کرد. ️ما گفتیم پروتکل الحاقی را دیگر داوطلبانه اجرا نمی‌کنیم. دوستان گفتند این کار را کنیم جنگ می‌‌شود. جنگ شد؟ گفتند غنی‌سازی را بالا ببرید جنگ می‌شود. آیا جنگ شد؟
سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدباقرقالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 هر سال یک کالای کشاورزی گران یا نایاب می‌شود/ در برداشت اشکالات قابل توجه داریم

یکی از بخش های مهم ما کشاورزی است.

بصورت مستقیم 4 میلیون شغل در این بخش داریم.در حوزه امنیت غذایی هم کشاورزی بسیار بحث جدی و مهم است، خودکفایی در برخی از اقلام ضرورت دارد یکی از چالشهای اساسی در این زمینه این است که هر سال یک کالای کشاورزی گران یا نایاب میشود در برداشت ما اشکالات قابل توجه داریم.ما هنوز بصورت سنتی آبیاری می‌کنیم.عموما نگاه کنید از قیمت تمام شده یک محصول تنها 30 درصد به کشاورز می‌ارزدباید با دلالی در این حوزه برخورد کنیم.

ما اقدام را در مقابل اقدام انجام می‌دهیم

رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتند سوئیفتی باز نشد خب، ما همه اقدامات را انجام دادیم اما آنها کاری نکردند.اگر نفت ما فروخته شود، ال سی هم توسط بانک مرکزی باز شود ما هم غنی سازی را از 60 درصد به درصدی پایین‌تر می‌آوریم.اینکه درباره نفت در برابر غذا هم مقاومت کنند این درست نیست.

 یک روزی گفتند چون روی موشک نوشتید مرگ بر اسرائیل روی اب و نان ما اثر گذاشت!

اولویت اساسی ما در سیاست خارجی این است که ما این کار را انجام دهیم.ما وقتی وعده صادق را انجام دادیم دیدید چه منافعی به کشورمان در زمینه های مختلف رسید

وقتی کسر بودجه بالا می‌رود تورم بالا می‌رود و از سفره‌های مردم برداشت می‌شود

اعتراض افرادیکه درامد ثابت دارند این است که تورم بالا می‌رود اما حقوق ما بالا نمی‌رود. سوال اینجاست تورم از کجا می‌آید؟ وقتی دولت بودجه تصویب می‌کند، بودجه دولت نیست بلکه بودجه زندگی مردم است.برای این باید چاره اندیشی کرد.ما یک متناسب سازی در حقوق داشتیم. ما باید سیاست جبرانی داشته باشیم که فاصله بین حقوق و تورم را انجام دهیم.

عقب ماندگی دستمزدی را پر خواهیم کرد

در طرحی که دارم، ما عقب ماندگی دستمزدی را پر خواهیم کرد.این مهم هم از رشد اقتصادی است همچنین سیاست جبرانی برای کالاهای اساسی با کالابرگ را خواهیم داشت.البته اولویت ما مهار تورم است.

بین نیروهای شرکتی و رسمی ناعدالتی درست کردیم

برخی نیروی کار قرارداد معین هستند اینها اکثرا جوانتر و کارامدتر هستند اما امنیت شغلی ندارند نیروهای شرکتی هم یک نوع برده‎‌برداری قرن بیستمی انجام می‌دهیمالبته ما این مشکل را در شهرداری رفع کردیم

شب جمعه که عروس‌ها و دامادها می‌خواهند بیایند بزرگترهای بازنشسته بهانه می‌کنند که نیایند

اتفاقی که در دهه 90 افتاد که نقدینگی 25 برابر شد و رشد انچنانی نداشتیم، سفره ها کوچکتر شد.ما امروز برای یک بازنشسته چه چیزی لازم است؟ شب جمعه که عروس‌ها و دامادها می‌خواهند بیایند بهانه می‌کند نیایند.

سهام عدالت بدتر از شرکتهای خصوصی شده است / رفع مشکل بورس، کار روندی است. نمی‌توانم بگویم 3 روز، 3 ماه یا هر چیز دیگری_

بورس مسیر خوبی را طی نکرده است/یک روزی 5 میلیون نفر در بورس بودند امروز 50 نفر سهیم در بورس داریم که بخشی بخشی مربوط به سهام عدالت است.مردم مالک هستند اما مدیر نیستند.ما تا 300 درصد به میزان سرمایه گذاری سود داده شد و امروز منفی 4 است.اخیرا سود بانکی برای برخی پروژه‌ها تا 30 درصد تضمین شده است.وقتیکه دولت در خوراک گاز پتروشیمی‌‎ها آنی تصمیم می‌گیرد، سود کاهشی می‌شود.دلیل این اتفاقات قابل پیش‌بینی نبودن اقتصاد است.سعی می‌کنیم ثبات را در سال اول به بورس بازگردانیم.

من هر وعده‌ای دادم عمل کردم

بنده یک عملکردی دارم، من هر وعده‌ای دادم عمل کردم.من معتقدم ظرفیت در کشور وجود دارد____با کمک مردم و نخبگان، ظرفیت‌ها در حال هدر رفتن هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar