نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آمریکا، یک معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا، یک معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد

ایسنا/ یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت، واشنگتن بار دیگر معافیت تحریمی عراق را برای خرید برق از ایران تمدید کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به پایگاه خبری المانیتور گفت که ایالات متحده معافیت چهار ماهه دیگری از تحریم‌ها را برای خرید برق ایران به عراق اعطا کرده است، درآمدی که به گفته واشنگتن تهران تنها می‌تواند از آن برای مصارف بشردوستانه استفاده کند.
ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ معافیت‌های منظمی را صادر کرده است تا عراق بتواند نیازهای انرژی کوتاه‌مدت خود را بدون اینکه با تحریم‌های آمریکا مواجه شود، برآورده کند. این در حالی است که واشنگتن همچنان تحریم‌های خود را علیه تهران حفظ و بغداد را تشویق کرده است تا وابستگی خود به گاز طبیعی و برق ایران را کاهش دهد.
بنابر گزارش المانیتور، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق هفته گذشته در واشنگتن در دیدار با مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد اتکای کشورش به معافیت‌های آمریکا برای واردات انرژی از ایران گفت‌وگو کرد.
معافیت ۱۲۰ روزه عراق از تحریم‌های آمریکا که در ۱۱ ژوئیه تمدید شد، در شرایطی صورت گرفته است که عراقی‌ها از قطعی روزانه برق، به‌ویژه در ماه‌های گرم تابستان رنج می‌برند. این روزها دمای هوا در بسیاری از شهرهای این کشور از ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۰ فارنهایت) فراتر می‌رود و تقاضا برای تهویه مطبوع فشار بیشتری بر شبکه برق فرسوده عراق وارد می‌کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: از سال ۲۰۱۸، به‌طور منظم به عراق اجازه خرید برق از ایران داده شده است. در عین حال، عراق ظرفیت تولید داخلی خود را توسعه و به رویه دولت‌های قبلی ادامه می‌دهد.
در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس شرایط معافیت برق عراق، هیچ وجهی به ایران داده نشده است. وجوه حاصل از خرید برق در حساب‌های محدود نگهداری می‌شوند و فقط می‌توانند برای تجارت بشردوستانه و سایر معاملات غیرقابل تحریم از سوی تهران استفاده شوند.


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر