نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

صادرات محصولات نظامی ایران ۳ برابر شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/ وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح گفت: در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه های دفاعی و ارایه خدمات به نیروهای مسلح رشد ۲.۵ برابری و در صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد ۳ برابری داشته‌ایم.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در جلسه هیأت دولت سیزدهم گفت: در اکثر شاخص‌های عملکردی در ۳۳ ماه اخیر رشد جهشی داشته‌ایم. ما در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه های دفاعی و ارائه خدمات به نیروهای مسلح رشد ۲.۵ برابری و در میزان صادرات محصولات و خدمات نظامی رشد ۳ برابری داشته‌ایم.
وی با بیان این که در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقاء نقش وزارت دفاع در حوزه های منطقه‌ای و بین المللی وزارت دفاع عملکرد قابل قبولی داشت، افزود: تعداد شرکت های همکار بخش خصوصی با وزارت دفاع از ۵۷۰۰ شرکت به ۷۵۰۰ شرکت رسیده است. ارزش ریالی همکاری با شرکت‌های خصوصی در تولید محصولات و خدمات دفاعی ۴.۵ برابر افزایش یافت که از ۳۲ همت به ۱۴۷ همت رشد یافت.
وزیر دفاع افزود: بالغ بر ۶۰ درصد از عملکرد تولیدی و خدماتی وزارت دفاع در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که به اشتغال و رونق تولید کشور کمک کرده است.
سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه در حجم همکاری ها با شرکت‌های دانش بنیان تلاش زیادی صورت گرفته است، افزود: تعداد شرکت های همکار دانش بنیان از ۸۰۰ شرکت به ۱۳۰۰ شرکت افزایش یافت و رشد ۳.۵ برابری داشته است.
وی گفت: در حوزه‌های دیگر وزارت دفاع در اخذ سند مالکیت املاک و اراضی نیروهای مسلح با اخذ تعداد ۲۶ هزار فقره سند مالکیت تک برگی به مساحت ۳۰۹ هزار هکتار رشد ۱۹ برابری داشته است و اختصاص ۱۰ درصد از سهم وزارت دفاع به جذب نخبگان از جمله کارهایی بوده که دنبال کرده‌ایم.
وزیر دفاع افزود: در افزایش میانگین حقوق و مزایا برای بازنشستگان نیروهای مسلح نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲ برابری داشته‌ایم و میانگین حقوق بازنشستگان بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان شده است. کمک معیشت رزمندگان معسر رشد ماهیانه ۵۰ و نیم برابری داشته است. تعداد مراکز ارایه خدمات برخط درمان در سطح کشور به خانواده های شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح رشد ۳ برابری داشته است. همچنین ما در کسب رتبه برتر جشنواره‌ها به ویژه جشنواره شهید رجایی دو سال پیاپی رتبه های بالایی داشته ایم.
سرتیپ آشتیانی پرتاب موفق موشک ماهواره بر سیمرغ و تزریق همزمان سه ماهواره در مدار، پرتاب تحقیقاتی ماهواره بر ذوالجناح، پرتاب موفقیت آمیز زیرمداری کاوشکر فضای سامان، طراحی و ساخت موشک خرمشهر ۴ و ابومهدی و دستیابی به قابلیت نقطه زنی محصولات موشکی، ساخت و تحویل سامانه پدفندی هوایی ۱۵ خرداد و سامانه‌های پدافندی مرصاد و آرمان که امکان درگیری همزمان با چند هدف را دارند، طراحی و ساخت پهباد راهبردی مهاجر ۱۰، آزمایش پروازی موفق هواپیمای ترابری سیمرغ برای اولین بار، آزمایش پروازی موفق هواپیمای جت آموزشی یاسین که مشکل عمد ای از مجموعه آموزشی را حل کرد، تکمیل و بهره برداری از ناوشکن دنا، توسعه سامانه های کشف و شناسایی و مقابله با اهداف ارتفاع پست و موشک های کروز را از جمله اقدامات وزارت دفاع در دولت سیزدهم اعلام کرد.
وی واگذاری ۱۴۷۹ هکتار اراضی مازاد نیروهای مسلح در ۳۱ استان کشور برای ساخت مسکن، ارایه خدمات رایگان به جامعه ۵۷۰ هزارنفری جانبازان، تسویه بدهی انباشته شده نیروهای مسلح به شرکت‌های آب و برق و مخابرات و اجرای طرح جهش تولید و صادرات و هدفمندسازی، پرداخت کارانه کارکنان مجموعه وزارت دفاع حسب ارزیابی عملکرد طی دوسال اخیر را نیز از دیگر اقدمات وزارت دفاع عنوان کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر