نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

بروجردی: رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
بروجردی: رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند

خبرآنلاین/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با توجه به اینکه تا نهم مرداد ماه هم مراسم تنفیذ به پایان می‌رسد و هم مراسم تحلیف، لذا زمینه برای معرفی اعضای کابینه به مجلس آماده است، طبیعتاً با رعایت این معیارها اگر هر چه سریع‌تر کابینه تشکیل شود، به نفع ملت و نظام است.

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون توصیه‌های رهبری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار امروز نمایندگان مجلس دوازدهم با مقام معظم رهبری دیدار بسیار مهمی بود، نقطه نظرات ایشان در مورد وظایف نمایندگان که تاکید داشتند مجلس در هر دو بُعد قانونگذاری و نظارت وظیفه مهمی برعهده دارد، از اهمیت به سزایی برخوردار است.
این نماینده مستقل مجلس گفت: ایشان در مورد برخورد و جایگاه مجلس و نمایندگان در رابطه با دشمنان انقلاب اسلامی و تحولات جهان، اولاً یک بار دیگر از قانون راهبردی به نیکی یاد کردند و تاکید کردند قانون بسیار خوبی است و این نظریه که برخی مطرح کرده بودند، این قانون مانع رفع تحریم‌ها می‌شود، را رد کردند و تاکید فرمودند که موضع‌گیری نمایندگان در نطق‌ها، بیانیه‌ها، محافل بین‌المللی از جمله محفل بین‌المجالس اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

حضور نمایندگان در جامعه و در فضای مجازی باید آرامش‌بخش باشد
وی افزود: ایشان همچنین از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اسم بردند، که این کمیسیون می‌تواند بُرد زیادی در موضع‌گیری‌ها داشته باشد و از این‌رو مسئولیت نمایندگان در وظیفه‌ای که بر عهده دارند، سنگین‌تر می‌کند و این نکته را هم اشاره کردند که این مجلس علاوه بر اینکه نهاد پرسشگر است، یک نهاد پاسخگو هم هست و با توجه به اینکه مجلس در عرصه برنامه و بودجه قانون تصویب می‌کند، طبیعتاً باید پاسخگوی اقدامات خودش هم باشد، لذا تاکید فرمودند مجلس یک نهاد تصمیم‌گیر است، طبیعتاً برابر خداوند متعال و مردم مسئولیت دارد. بنابراین فکر می‌کنم تاکیداتی که ایشان فرمودند وظیفه ما نمایندگان را در عرصه‌های مختلف مخصوصاً اینکه باید مرکز صدور آرامش و امید به کشور باشد، سنگین‌تر می‌کند، یعنی علاوه بر مجلس حضور نمایندگان در جامعه و در فضای مجازی باید آرامش‌بخش باشد و هم به آینده و حل مشکلات مردم امید بدهد.

وظیفه پزشکیان در انتخاب کابینه بسیار سنگین است
بروجردی با اشاره به قسمت دیگری از بیانات رهبری تصریح کرد: در بخش دولت هم فکر می‌کنم رهبری حجت را در انتخاب وزرا تمام کردند، یعنی علاوه بر معیارهایی که قبلاً فرمودند با محور اینکه فردی که می‌خواهد وارد دولت شود باید از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی ایران باشد، هم امین، صادق، متدین و معروف به پاکدستی و صداقت باشد و نداشتن سوء سابقه را جزو شرایط اعلام فرمودند و اینکه فرد مورد نظر نگرش امیدوارانه نسبت به آینده داشته باشد و کارآمد باشد. لذا نکاتی که ایشان امروز مطرح فرمودند فکر می‌کنم مسئولیت پزشکیان، رئیس جمهور منتخب را سنگین‌تر می‌کند و شخص خود پزشکیان که واقعاً معتقد به مبانی است و هم از لحاظ انقلابی و تدین و هم دلسوزی برای نظام باید تصمیم‌گیری کنند، چراکه طبق اطلاعات موجود افرادی در کمیته‌های بررسی برای تعیین وزرا حضور دارند، که این مشخصات را ندارند، یعنی افرادی هستند که هم دارای نگرش‌های متفاوتی هستند، هم افرادی هستند که سوء سابقه سیاسی داشتند و این متفاوت است با فردی که خودش از بن دندان معتقد به مبانی جمهوری اسلامی است. بنابراین فکر می‌کنم مسئولیت دولت در این عرصه بسیار سنگین است، چراکه حضرت آقا فرمودند باید نگرش فردی که عضو کابینه و وزیر می‌شود، ملی باشد، جناحی فکر نکند و به فکر مسائل کلی کشور باشد.
بروجردی ادامه داد: نکته پایانی که ایشان اشاره کردند مسئله غزه بود که فرمودند همچنان مسئله اول جهان اسلام است و از طرفی قدرت مقاومت روز به روز در حال افزایش است و آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی همگی در مقابله با گروه و تشکیلات سیاسی و نظامی از جبهه مقاومت، عملاً بعد از ۸ ماه شکست خورده هستند و این عظمت جبهه مقاومت و زبونی قدرت‌های مدعی بزرگی را می‌رساند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پاسخ به اینکه رأی اعتماد به کابینه از جمله محورهایی بود که رهبری به آن اشاره کردند، فکر می‌کنید دادن رأی فوری به کابینه تا چه اندازه می‌تواند در تشکیل سریع کابینه موثر باشد؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم با توجه به اینکه تا نهم مرداد ماه هم مراسم تنفیذ به پایان می‌رسد و هم مراسم تحلیف، لذا زمینه برای معرفی اعضای کابینه به مجلس آماده است، طبیعتاً با رعایت این معیارها اگر هر چه سریع‌تر کابینه تشکیل شود، به نفع ملت و نظام است.

امیدوارم پزشکیان کابینه قابل دفاع معرفی کند
بروجردی درباره برنامه فراکسیون مستقلین مجلس برای کابینه دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: ما به عنوان فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، نظرات مقام معظم رهبری را به عنوان مبنا در نظر می‌گیریم، لذا امیدوار هستیم با توجه به اینکه خود پزشکیان از جمله اعضای موسس این فراکسیون در مجلس بودند، موفق شوند کابینه‌ای را معرفی کند که به خوبی بتوان از آن دفاع کرد و این کابینه رأی اعتماد مجلس را جلب کند و بتوانیم شاهد آغاز فعالیت‌های دولت چهاردهم باشیم.
وی در واکنش به اینکه در حال حاضر شاهد حضور افراد تندرو و به ویژه اعضای ستاد جلیلی در مجلس هستیم، با وجود چنین افرادی در مجلس رابطه دولت و مجلس به صورت خواهد بود؟ یادآور شد: من بسیار بعید می‌دانم مشکل ساز شوند، چراکه آنها هم شرایط سیاسی کشور را درک می‌کنند و می‌دانند که براساس نظر حضرت امام و رهبری میزان رأی ملت است و مردم این رئیس جمهور را انتخاب کردند و وظیفه مجلس و نمایندگان محترم این است که با رعایت موازین و معیارهایی که رهبری مشخص فرمودند، این کابینه هر چه زودتر شکل بگیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر